First week

September 17, 2015 in Australia ⋅ ⛅ 18 °C

In Azië aangekomen voelde het toch wel heel raar om weer terug te zijn na 6 maanden. Al die spleetogen en rare letters, jep we zijn weer in Azië! Maar hier blijven we niet.. M'n tweede vlucht, geloof het of niet, vanaf het moment dat ik zat viel ik in slaap. Weer toen me oren klapte werd ik even wakker, maar meer slaapdronken, en viel zo weer in slaap. 5 min wakker geweest om even te eten. En zelfs toen het vliegtuig na 8,5u op de grond stond en de mensen uit gingen stappen lukte het me nog niet om m'n ogen open te houden. Aangekomen in het hostel, Maas gesproken en we zouden rond half 11 afspreken om naar een café te gaan en te wachten tot het 5 uur snachts was om PSV te kijken. Bij de meeste cafés mag je na half 2 njet meer binnen dus we wilde het risico niet lopen dat we de wedstrijd niet konden zien.. Het was half tien. Dus dacht ga mooi ff me bed opmaken en douche .. Maar zover kwam ik niet. Toen ik m'n hoeslaken over m'n matras had gedaan en wilde voelen hoe t bed lag, was ik alweer vertrokken.. En dromen wat ik deed. Om 11 uur keek ik op m'n tel en Maas was zelf wat later klaar met werken dus kon ik toch nog even op m'n gemak douche en mezelf beetje fatsoeneren. PSV shirt aan. En naar de kroeg dan maar! Probleem was dat ze bij de meeste kroegen na half 2 geen alchohol schenken. En wat is voetbal kijken zonder bier? We zaten niet in t stadion, dat is de enige goeie reden om geen bier in je hand te hebben tijdens de wedstrijd. Dus werden we doorverwezen naar het casino, deze is 24/7 open en word 24/7 alcohol geschonken. Daar aangekomen om half 2. Mega groot casino. Net een hotel maar dan alleen maar gokkasten. En een super groot "sport café" met mega grote schermen. Yes!!! Biertje besteld, even wat bijgebuurt, en toen we nog 2 uur hadden voor de wedstrijd besloten we een gokje te wagen. Roulette. Super leuk en begin was goed. Maar Margje en ik hebben allebei verlies. En een vriend van Maas, Anton, had 300 dollar winst. Dus dan begrijp je wel wie de rest van de avond kon trakteren! Klaar voor de wedstrijd, en gvd wat voor een! Lang geleden dak zo genoten heb vanaf minuut 1 tot de laatste minuut. Wat een feest. Al waren ik en Maas de enige die aan t juichen waren. Toen de wedstrijd was afgelopen scheen buiten de zon alweer. Maas naar huis, ik en Anton terug naar het hostel, samen wat ontbeten en we wilde eigenlijk naar Bondi Beach gaan, maar we waren allebei zo kapot dat we toch besloten om even een dutje te gaan doen en om half 3 Dan te gaan. Eenmaal in bed werd ik constant door mensen die in en uit de kamer liepen wakker gehouden, had wel snel slim van bedden kunnen verwisselen. Maar toen de schoonmaker ook nog s binnen kwam met een stofzuiger dacht k dak gek werd. Uiteindelijk toch in slaap gevallen, m'n wekker weggedrukt om half 3 om uiteindelijk om 6 uur wakker te worden, ja jammer dan! We hebben nog wel ff te gaan hier in Sydney dus maak me niet druk dat k een dag gemist heb. Had notabene een topnacht met onze mooie club achter de rug. Even gedoucht en wat eten in de supermarkt gehaald. En toen ik met Anton boven op t dak terras zat met een glas rode wijn, kreeg ik weer een dikke inkakker en besloot ik om 10 uur terug naar m'n nest te gaan. Viel werkelijk waar meteen in slaap en om 3 uur snachts werd k natuurlijk weer wakker (na veel dromen!) en heb ik tot 8 uur op internet gezeten, whatsapp met het thuisfront, gesolliciteerd, en af en toe 10 min me ogen dicht, maar kon gwn niet meer slapen. Om 8u naar de supermarkt gegaan, had zwn honger, eten van de vorige avond was niet te vreten en dus niet opgegeten, en dan nog heel de dag geslapen dus me maag was echt leger dan leeg, en dat komt bij mij toch weinig voor. Terug in het hostel op m'n beurt gewacht voor de douche. Me haren gewassen, deze keer geen week gewacht, op me gemak me klaargemaakt om de stad eens te verkennen. En om m'n kaartje voor Defqon te bemachtigen. Moest hiervoor naar het kantoor van Qdance omdat je als Nederlander met je paspoort een kaartje moet halen zodat je 100 dollar korting krijgt. Stond er ook nog mooi een bakje pepernoten op tafel, daar een paar van meegebietst, ik had thuis een zak gekocht maar gwn helemaal vergeten op te eten of mee te nemen. Met een dikke glimlach op me gezicht en natuurlijk me kaartje in de pocket ben ik de stad van Sydney beetje gaan verkennen. Dat doe je natuurlijk niet in een paar uur, maar na 3 uur rondgelopen te hebben voelde ik me voldaan en ben k terug naar het hostel gelopen om nog een paar extra sollicitaties te doen en deze update te schrijven. Ik hoop echt dat ik zsm werk heb. Want slecht nieuws van Vodafone. Me tel word niet vergoed. Omdat in de voorwaarden stond dat m'n verzekering beëindigd word en hun dus niks van aan trekken dat hun notabene zelf me verkeerd hebben ingelicht en ik dit ook nog op zwart wit heb staan. Maar goed klaar mee. Heb een mail gestuurd met de vraag wat het kost om m'n abb af te kopen. Doe ik dat maar want anders zit er nog tot weet k het wanneer aan vast, is weer een klap geld, maar zoals k al eerder zei, dan werk ik wel wat harder (ook al is het op t moment ff zuur, en ben k nog behoorlijk onzeker qua werk en salaris betreft) Alles komt goed, en zo nie .. Ook goed!!
    Ik ga toch weer even een dutje doen aangezien ik nu alweer 12 uur wakker ben en vanavond Pre-party Defqon is voor de Nederlanders. Schijnbaar een flinke groep waarmee we allemaal tegelijk zaterdag op de trein stappen en eens laten zien dat wij Nederlanders de beste zijn in het neerzetten van een festival, maar dat we nog veel beter zijn in het genieten en feest vieren op een festival!! Zin an!! Het is zeker nog een beetje wennen en voel me nog behoorlijk onzeker. Maar met de mooie overwinning van PSV, en Defqon dit weekend. Zeg ik mooi leve, en een mooi begin van dit mooie avontuur!