Satellite
Show on map
  • Day 9

    Dag 9: 27 km wandeling Špindlerův Mlýn

    July 20, 2022 in Czech Republic ⋅ ⛅ 22 °C

    Vanochtend vertrok ik vol goede moed naar het informatiecentrum, is the damn thing closed vandaag en morgen. Ik ben er vandaag en morgen.
    Daarna maar op de gok ergens heen gelopen en daar gelukkig startborden voor wat routes gevonden. Hier heb ik er random een uitgekozen met een hoeveelheid km die me wel aansprak: die richting Labská Bouda. Het is een super mooie wandeling, waarvan gelukkig veel in de schaduw (best aangenaam met boven de dertig graden), maar waarvan de laatste 4/5 km echt een behoorlijke klim is. Na 13 km bereikte ik een restaurant op de top van de berg (heel tof!) en hier heb ik een uurtje voor pampus gezeten en van de zon genoten. En van een biertje. Vochtsupplies aangevuld en klaar voor de afdaling. Ik zag een bordje met 'Labská Bouda 300 m' en aangezien ik deze route volgde wilde ik het eindpunt ook zien. Maar eigenlijk was er niks en was ik ondertussen alweer een km verder. Volgens google maps kon ik ook deze route doorlopen naar Špindlerův Mlýn. Vond ik wel heel fijn, want weer dezelfde route naar beneden is wel heel saai. De bordjes gaven niks aan, maar als het volgens google maps kan.. ik gokte het er maar op. En prachtig dat het was (zie filmpje!). Mooier dan de heenweg, daar zag ik vooral bomen, op de terugweg vooral uitzichten. Op de terugweg weer maar een enkeling tegengekomen, zo bijzonder.

    Ik had als eindpunt een pizzeria ingesteld en ik vraag me af of ik ooit zo snel een pizza heb gegeten (waarschijnlijk wel). Daarna nog een uurtje gewandeld naar m'n pension en toen stond de teller op 27 km. 'T is half 9, beentjes omhoog, netflix aan, welterusten!
    Read more