Satellite
Show on map
  • Day 16

    Dag 14/15/16: Harrachov

    July 27, 2022 in Czech Republic ⋅ 🌙 12 °C

    Maandag kwam ik aan in Harrachov, een dorpje in het Reuzengebergte. Ik heb hier een pracht appartement met een lekker balkon en zelfs een privésauna! Ik denk dat ik bij het boeken even zo'n 'treatyaself' momentje had. Nodig was het ook wel na twee weken veel hiken en op doorreis, om heerlijk in de zon op het balkon te liggen. Mét champagne, want die kreeg ik erbij.
    Bizar: maandag was het rond de 30 graden, vandaag rond de 15!!

    Dinsdag ben ik gaan hiken. Omdat ik bij de startborden van de routes er eigenlijk altijd eentje random kies op basis van de hoeveelheid km, weet ik nooit helemaal wat me te wachten staat. Ik vind dat wel leuk. Maar in dit geval zei m'n Garmin horloge na zo'n 2,5 km wandelen dat ik al 5 keer m'n 'verdiepingendoel' had gehaald. Dan weet je dat het een zware hike gaat worden. Maar goed, bergopwaarts.. is uiteindelijk, ja, bergafwaarts. Na 6,5 km was ik het wel zat en ben ik resoluut (maar subtiel, ziet er anders ook zo gek uit) omgedraaid en teruggegaan. De temperatuur was deze dag al gezakt naar zo'n 20 graden, maar eenmaal terug brak de zon toch nog een beetje door, heb ik een lekker koffietje gehaald en weer op m'n balkon gelegen.

    Vandaag was het dus 15 graden! Gisteren liepen mensen al met lange broeken en truien (overdrijven is ook een vak), dus ik was benieuwd wat ik vandaag zou zien. Winterse outfits wel. Vanuit m'n raam. Want ik ben amper buiten geweest. Het begon rond 11 u al te regenen en ik merkte gisteren dat m'n voeten wel genoeg gewandeld hebben deze vakantie, dus een rustdagje met wat films, wat wasjes en de koffer weer inpakken was ook meer dan welkom! Rond een uur of 5 brak het zonnetje toch nog door en ben ik nog even lekker gaan wandelen.

    Morgen ga ik terug naar Praag en ga ik nog even wat sightseeing doen. Ahh ik had hier nog wel wat weken kunnen blijven, wat een heerlijkheid hier!
    Read more