• Day 15

De toerist

April 27, 2018 on the Philippines ⋅ ☀️ 15 °C

De duikdag vandaag verloopt ietsje anders.

Na onze 2 duiken 's morgens gaan we op een strand BBQ eten. Heel leuk idee!

Alleen had ik het me toch iets anders voorgesteld...We kwamen aan met die grote boot op het strand, waarmee we quasi de helft van dat strand innamen van de vele kinderen die er speelden. De kinderen hebben nu hun zomervakantie, dus het zat goed vol. Op het strand waren dan enkele hutjes ingepalmd om een lange tafel voor het volk van Magic Oceans. Ik vond dat toch een beetje raar om zo precies de VIP te zijn daar, voor de neuzen van al die mensen die het toch niet zo breed hadden...

De barbecue was wel heel lekker en als dessertje kregen we een paars ijsje dat van zoete aardappel met kokosnoot gemaakt wordt. Enorm lekker!
    Op de achtergrond klonk er (enorm) valse karaoke, dat nu toch niet echt meer op de achtergrond bleef. Al een geluk waren we er snel vandaan om terug te duiken.

We zijn op een mooie plaats gaan duiken, waar 3 kleine eilandjes bij elkaar lagen.

's Avonds werd er een seminarie over nudibranches (zeeslakjes) gepresenteerd. Ik leerde er bv. dat er 2 soorten slakken zijn, dorids en aeiolids, slakken hermafrodiet zijn, maar zichzelf niet kunnen bevruchten, de penis aan de rechterkant zit en 3 cm is en bij elke bevruchting breekt er 1 cm af en dat ze ook elkaar durven opeten...

Erna kriebelde het nog voor een nachtduik met Chantal. We hebben een heel grote langoustine gespot en ik snap nu ook het verschil tussen egelvis en kogelvis. Ook een sepia gespot en een paar zeeslangen. Jammer dat we ook een grote portie rijst tegenkwamen onder water...