Manila overdose

April 30, 2018 on the Philippines ⋅ ⛅ 32 °C

Diezelfde dag zijn we dan het historisch centrum gaan verkennen. Intramuros heet die wijk, omdat die dus ligt tussen de oude omwallingen. We bezochten eerst het fort, maar veel soeps was dit niet. Slecht onderhouden en teveel japanners!

We liepen te voet door de hele wijk in de hitte, maar niets kon ons echt bekoren. De kathedraal was wel al de mooiste kerk dat we in de Filipijnen hadden gezien... maar dat zegt niet veel.

We gingen erna wat verfrissing opzoeken in het Rizal Park, het stadspark van Manilla. Het was een groot park en er sliepen veel mensen in de bosjes, te schuilen voor de hitte. We bezochten er de Japanese garden, maar ook daar viel het wat tegen.

We besloten dan maar om te doen waar we goed in zijn: cocktails drinken met een mooi uitzicht. We zochten Harbor View uit waar we dan ook verse vis als avondeten konden eten. Lekker! En de zonsondergang kregen we ook cadeau... al hadden we er al veel mooiere gezien zonder een cruiseschip op de voorgrond :).

Toch nog een beetje stress erna, gezien we langs ons hotel moesten om onze spullen op te halen voor de bus, maar we geen Grab konden vastkrijgen. Dan maar te voet door het stadsleven van Manila. Maar we zijn er ruim op tijd geraakt!