Doing time in Manila

May 5, 2018 on the Philippines ⋅ ⛅ 28 °C

Wat een verschrikkelijke busrit met Coda Lines: onvriendelijke mensen, plastiek op de zetels waardoor je continu wegschuift, continu toeterende buschauffeur... en dan worden we nog eens om 4u 's morgens in Manila gedropt.

Op internet vond ik dat je best de tijd kan verdrijven in Mate. Het blijkt een uitgaansbuurt te zijn waar er een aantal zaken 24/24 open zijn. Laten we maar iets herkenbaars kiezen, dacht ik. Dus we kozen voor McDonald's.

WTF?!

Nee, geen hamburgers, enkel soort van muffins met eieren tussen en rijst. Al een geluk was er ook een chicken optie, maar ook daar kwam McRice bij... Om 5u 's ochtends mag je mij zo'n dingen niet aandoen...

We hebben er tot 10u gezeten, totdat het eerste shopping center openging in Makati. Daar zijn we maar beginnen shoppen om zo de tijd door te doen. In alle enthousiasme heeft Thomas zo nog een etiket van zo'n kledingstuk in zijn oog gekregen, waardoor hij een heel pijnlijke terugvlucht heeft gehad. Maar al een geluk is alles goed gekomen!

Maar deze laatste dag kan onze vakantie zeker niet verpesten.