We gaan heerlijk eerst naar Beaune, logeren bij Gaële van La Dormance, dan 10 dagen naar Peter & Marjon in La grange de Fabras en vervolgens via Asti naar Gio & Cristel van Il Capuccio in Nidastore. Read more

Klaar voor vertrek!

June 23, 2021 in France ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag om 05.00 uur vertrokken! Op naar Gaële van La Dormance in Beaune. Om 05.33 schalde AC/DC al door de speakers🤢...zo... ik was gelijk wakker...m'n humeur nog niet 🙄. De reis verloopt voorspoedig. .we hebben ons niet laten testen op Corona...dus we gaan op goed geluk🤞🍀...halverwege de ochtend krijgen we een berichtje van Marjon dat Frankrijk vanaf morgen op geel gaat!! Yes, dat is echt top! Jan geniet volop van de nieuwe auto en geeft af en toe zo'n dot gas dat m'n kopje thee zowat in m'n nek terecht komt 😳. Met een beetje geluk zijn we om ca. 12.30 uur in Beaune. Kunnen we lekker lunchen en wellicht goede Bourgogne scoren 😊🍷.Read more

Beaune

June 23, 2021 in France ⋅ 🌧 21 °C

Om 12.30 uur gearriveerd in Beaune. 'Onze' kamer was al klaar. Erg leuk om Gaële weer te zien, helaas heeft ze het nog niet zo druk vanwege Corona🙁. Hopelijk verandert dat snel. Heerlijk geluncht in het centrum en m'n voorraad Caudalie Thé des Vignes douchegel aangevuld. 🚿 Dat ruikt toch zoooo lekker. Ook nog naar de wijnwinkel 'La Grande Boutique du Vin' geweest waar we een paar mooie flessen rode Bourgogne hebben gekocht en 2 witte Chardonnay's.🍷Daar gaan we lekker van genieten bij Peter & Marjon!Read more

Le Bistro des Cocottes

June 24, 2021 in France ⋅ 🌧 17 °C

Tussen de flinke regenbuien door hebben we gisteren, op onze 26e trouwdag 😍, heerlijk gegeten bij Le Bistro des Cocottes. We hadden tonijntartaar vooraf, Jan had mosselen en ik St. Jacobsschelpen.. jeetje wat was dat lekker!! Als dessert had Jan een crème brûlee en ze hadden er een kaarsje in gedaan..zo leuk!! En uiteraard een heerlijke Chardonnay uit de Bourgogne 🥂. Terug naar de B&B heb ik nog een stukje gewandeld, Jan niet..die wachtte op mij....zat ie als een zwerver op straat 🙄... inmiddels zitten we in de auto op naar La Grange de Fabras 😀.Read more

Reis naar La Grange de Fabras

June 24, 2021 in France ⋅ ☁️ 21 °C

Na een heerlijk ontbijt vertrokken richting Peter & Marjon. 🥐☕Het was niet te warm dus dat was fijn. Onderweg wat regen gehad en prachtige donkere luchten gespot. Bij Lyon wat file gehad en daarna zouden we stoppen voor een bakkie koffie en het toilet. We reden een zgn. Aire op en ik zeg tegen Jan ..kunnen we hier wel koffie krijgen dan?? Ja hoor er stond zo een klein tentje en openbare toiletten (lekker hangen🙄). Jan bleef bij de auto..ik kom terug en hij zegt ...waar is je telefoon...nou in m'n zak zeg ik. Hij zegt het lijkt wel of er iemand in onze auto zit... huhh dacht ik.. ja inderdaad.. nou dat is raar! Ik loop erheen en schrik me echt de tandjes...zitten Henk & Gienke erin!!! Die waren dus op precies hetzelfde moment op dezelfde plek gestopt. Hilarisch! Zo leuk ze weer te zien. Vervolgens verder en toen viel er een bak regen en hagel!!🌨☔ Echt niet normaal gewoon, je zag geen hand voor ogen..gelukkig duurde het niet te lang en konden we normaal verder. Eenmaal op het laatste stuk kon Jan even lekker scheuren in de auto😊🚘. En dan zijn we gearriveerd..het voelt als thuiskomen. Wat werden we weer hartelijk ontvangen. Dit wordt weer Genieten met de hoofdletter G. M'n lhbti zwemband is al opgeblazen🌈 😉en klaar voor gebruik. Straks weer gezellig met elkaar eten. Ik verheug me nu al 😋🍷Read more

1e avond La Grange

June 25, 2021 in France ⋅ ☀️ 21 °C

Na ons geïnstalleerd te hebben, gezellig wat met elkaar gedronken, daarna gedoucht en op naar het avond eten. Wij hadden de 6 (!) liter fles prosecco🍾, die wij vorig jaar van Henk en Gienke hadden gekregen voor ons 25-jarig huwelijk, weer meegenomen naar Frankrijk. Het was hilarisch toen die fles uit de auto kwam 😃..die fles heeft inmiddels ruim 3.000 km gereisd dus die moet wel goed smaken!! Peter had 'm in de vriezer gelegd zodat we 'm met het aperitief konden drinken. Het kostte even moeite om de kurk eraf te krijgen maar uiteindelijk is het gelukt zonder dat er ook maar iets verloren ging👍. De meesten hebben 1 of 2 glaasjes gedronken, hij was erg lekker...de rest is voor ofwel vandaag ofwel de rest van de week🤪, want er zit nog aardig wat in 🙃. Marjon had heerlijk gekookt met gazpacho vooraf, daarna heerlijke lasagne en als toetje de verrukkelijke tiramisu!! We zaten met z'n 11-en aan tafel. Ook Theo en Marijke waren er (2 jaar geleden ook) en Jan Peter, Anita met zoon Bjőrn. We hebben het nog niet te laat gemaakt en nog geen muziekwinkel gedaan....dat komt later deze week!!Read more

Op excursie 🙄

June 25, 2021 in France ⋅ ☀️ 25 °C

Na heerlijk geslapen te hebben in de Chèvrerie, heb ik eerst even m'n ommetje gelopen 🥾 en daarna was het tijd voor het eerste ontbijt....nou...het was weer top! Heerlijke croissants 🥐, vers knapperig brood, heerlijk vers fruit, zelfgemaakte jam 🍓🫐, lekker beleg en... leuk gezelschap 🙂. Na het ontbijt wilde Jan op excursie naar de Leclerc (supergrote supermarkt)...okay dan🙄....paar boodschappies gedaan ..Jan z'n biertjes, cognac en yoghurtjes en ik lekkere thee en vers fruit. Daarna lekker geluncht...eerst een cappuccino gemaakt😚 en vervolgens lekker luieren bij het zwembad...wat wil een mens nog meer....dit is zo genieten!Read more

Markt in Aubenas

June 26, 2021 in France ⋅ ⛅ 18 °C

Na een hele gezellige avond schrok ik om 10 voor 8 wakker ... gauw tandenpoetsen want we zouden Theo en Marijke uitzwaaien. Daarna maar gelijk ontbeten en op naar de markt in Aubenas. We waren er lekker op tijd, even wat rondgeslenterd...nog een kadootje voor Luuk & Tess gescoord, bakkie gedaan ☕en weer terug naar La Grange...Jan ging lekker bij het zwembad liggen 🩳en ik heb een stukje gewandeld 🥾. Jaaaa eindelijk ook weer tijd en rust gehad om te puzzelen!🧩 En uiteraard nog even lekker bij en in het zwembad gelegen. Een hele relaxte dag dus...Net weer heerlijk gegeten we hebben muziekkwis gedaan🎶🎼.was weer hilarisch gezellig!Read more

Ochtendwandelingetje

June 27, 2021 in France ⋅ ☁️ 21 °C

Wat is er heerlijker dan 's ochtends voor het ontbijt, in je eentje, een rondje te wandelen? Vannacht heeft het flink geregend en geonweerd, dus alles is heel mooi fris groen (en nog nat)! De vogeltjes 🐦fluiten volop en de vliegen 🪰 zoemen lekker rond je kop 🤢. Je ziet verder niemand...heerlijk..wat geniet ik hier van! Na een halfuurtje was ik alweer terug en konden we weer genieten van een heerlijk uitgebreid ontbijt. Vandaag een echte relaxdag, zodat we ons goed kunnen voorbereiden op de voetbal vanavond⚽️....Nederland speelt dus ja...we moeten in het oranje (Jan en ik hebben 2 werkelijk spuuglelijke oranje korte jogging broeken gekocht). Ben benieuwd of ze gaan winnen....Read more

Nederland - Tjechië

June 28, 2021 in France ⋅ ⛅ 20 °C

Gisteren een relaxte dag gehad want we zouden 's avonds voetbal ⚽️ kijken met z'n allen...iedereen was gevraagd iets oranjes aan te trekken. Jan en ik hesen ons in de oranje (oerlelijke) korte broeken en op naar de borrel 🍷🍻....daar was de tafel vrolijk versierd met allemaal oranje lekkers....ipads en laptops werden geprepareerd en borrels ingeschonken 😊...we waren er helemaal klaar voor....helaas wat een deceptie 🤢...in de pauze moesten we voor Gienke d'r fotoproject op de foto bij het zwembad...project geslaagd!! Zelfs de lhbtiq band staat erop! 🏳️‍🌈 2e helft van de wedstrijd was nog belabberder ...0-2...pfff...gelukkig het mocht de pret niet drukken, want wij hadden live muziek! Bjőrn speelde 10 intro's op z'n gitaar en wij moesten raden wat het was. Naarmate de avond vorderde en er meer drank in ging werd het steeds gezelliger...Henk en Jan hebben zelfs weer een fantastisch luchtgitaar 🎸optreden gegeven. Hilarisch, we hebben zoooo gelachen!! Kortom het was weer een topavond! 🥳Read more

Cascades du Ray Pic

June 28, 2021 in France ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag regent het helaas flink 🤢, dus besloten om een rondje te gaan rijden. We gaan naar de watervallen van Ray Pic. Een prachtig stukje rijden. Onderweg af en toe gestopt voor een fotootje. Één keer liet ik de autodeur per ongeluk openstaan...zit er gelijk weer een hap vliegen in die auto...pffff...daar waren we niet blij mee! Eenmaal bij de watervallen aangekomen stukje klimmen en dalen, tree op en tree af. Jan z'n knie hield het gelukkig goed! Het zonnetje scheen inmiddels weer☀️. De grote waterval was prachtig.. de kleine zagen we net tussen de bomen door. Daarna doorgereden en misschien kunnen we toch nog lunchen bij Le Café des Serres in Antraigues....helaas we hadden de auto neergezet en het begint toch te regenen!! Afijn wat nu.....inmiddels was het 2 uur geweest en we hadden wel trek😊....dus op naar Aubenas en maar een schoenzool (Jan) en kipwrapje (Tina) plus friet bij de McDonald's gehaald.....Read more