• Day 153

צניחה חופשית

May 13, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 29 °C

לא, לא באמת עשינו צניחה חופשית! אבל תקראו את הפינגיוון ואז תבינו על מה מדובר 🙃
    קמנו ב5 בבוקר והגענו ראשונים למזח ממנו יוצאות הסירות לראות את הכרישי ליוותן. נאמר לנו שהכריש ליוותן זה הדג הגדול ביותר בעולם שאורכו יכול להגיע ל13 מטר! יש שם כמה כאלה ממש ליד החוף והם מאכילים אותם כדי שישארו קרוב ככה שתיירים יוכלו לראות… לא מאה אחוז בעד ההאכלה והתוריזם הזה אבל בכל זאת כריש ליוותן זה לא משהו שרואים כל יום. שטנו בסירות וקפצנו למים לשחות עם הכרישי ליוותן. הם היו עצומים!! בערך 6 הסתובבו בנינו כל פעם עברו בין סירה לסירה כדי לאכול ופתחו את הפה הגדול שלהם כדי לשאוב את הדגים שנזרקו לים. ראיתי גם צב ים שוחה מתחתינו ועוד כמה דגים שלא הצלחתי להתרכז בהם כי ברור שהכריש ליוותן גנב את ההצגה. יצאנו מהמים מרוגשים מאוד ושמחים על החוויה המיוחדת, אכלנו ארוחת בוקר וארזנו את התיקים. היום אנחנו עוברות לאי הקרוב שנקרא סיקוהור. בסך הכל לעבור לאי הקרוב אבל 6 אמצעי תחבורה שונים מפרידים בנינו. הפיליפינים בהחלט משכמה ומטה בכל מה שקשור לתחבורה וכל מעבר פה הוא מורכב ומלא שלבים, אבל אין מה לעשות לקחנו את התיקים ויצאנו לדרך.
    התחלנו בנסיעה באוטובוס מקומי שהוריד אותנו על הכביש הראשי, ויתרנו על נסיעה בטריסייקל והלכנו ברגל איזה 700 מטר עד לנמל. אין מעבורת ישירה לסיקוהור אז היינו צריכות לקחת מעבורת לנמל אחר ומשם להחליף לנמל שממנו יוצאות סירות לסיקוהור. עד כה הכל עבר חלק, בכניסה לנמל פגשנו חבורה של 3 גרמנים וזוג שוודים שהם גם תרמילאים כמונו, קנינו כרטיסים ועלינו למעבורת הראשונה. ירדנו ונסענו בטיסייקל אחד 7 אנשים, נסיעה צפופה של בערך 25 דקות והגענו לנמל השני. משם התחיל הסיוט. השעה הייתה 11:15, נעמדנו כולנו (ביחד עם עוד צרפתיה שהצטרפה אלינו) בתור לכרטיסים, וגילינו שהכרטיסים למעבורת הקרובה לשעה 14:00 כבר נגמרו. מסתבר שהיום יש איזה חגיגות ובגלל זה מלא מקומיים נוסעים היום לאי. חם ולח בטירוף ואנחנו עומדים בכל התורים האפשריים מקווים שמאחד מהם תבוא הגאולה ונשיג כרטיסים להיום בערב. התורים התקדמו וגם לסירות האלה נגמרו הכרטיסים. המשכנו לעמוד בתורים כדי להצליח לקנות כרטיסים למחר בבוקר (וזה אומר שגם נצטרך להישאר פה באיזה הוסטל ללילה). כבר הגענו לדלפק של הכרטיסים וכמעט קנינו כרטיסים למחר אבל אז של ואלכס שעמדו בתור אחר אמרו שהם הצליחו להשיג את 8 הכרטיסים האחרונים למעבורת של היום ב18:00 בערב! התרגשות גדולה חזרנו לקחת את הכרטיסים, הורדת פאניקה רצינית עם פאסט פוד וחזרנו לחכות למעבורת. כמובן שהיא יצאה בעיכוב מוגזם וכבר נהיה ממש מאוחר.
    הגענו לסיקוהור טפסנו ג׳יפ להוסטל, כמובן שבאמצע הנסיעה (שלקחה רק 10 דקות) התחיל גם לרדת גשם זלעפות שהרטיב אותנו ואת התיקים שלנו, אבל בשעה טובה אחרי 12 שעות סוף סוף הצלחנו להגיע ליעד!
    יום שבהחלט התחיל נהדר ופשוט הדרדר ברגע ליום מעבר קשוח ביותר (ויש רזומה מפואר...), אבל זה גם חלק מהטיול ולפחות הצלחנו לסיים את היום עם הצלחה והגענו למחוז חפצנו🤷‍♀️