Monument Valley

August 15, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Na onze welverdiende nachtrust hebben we onze 5e dag voornamelijk in de auto doorgebracht. We hebben nog een allerlaatste groet gebracht aan de Grand Canyon, om hierna door te rijden naar Monument Valley. Deze dag in de auto kwam goed uit aangezien het vandaag minder goed weer was (blijkbaar is het hier monsoon seizoen, en is veel regen normaal deze tijd van het jaar). Aangekomen in Monument valley zagen we de iconische taferelen van de bekende western films. Hierna zijn we doorgereden naar het stadje Page. Opgericht in 1956 om de GlennCanyon Dam te bouwen.
    Dit dorpje ligt omgeven door een ongezien prachtig landschap (zo ver het oog reikt).
    Aangekomen in Page werden we ontvangen door onze warme gastvrouw genaamd Kris.
    Kris verwelkomde ons in haar typisch Amerikaans huis met een tapijt van minstens cm dik. Na een hapje Mexicaans eten zijn we naar een lokaal café getrokken waar we kennis hebben gemaakt met de lokale bevolking (die volgens Kris bestaat uit Mormons, Navajo indians en alcoholisten). In dit lokale café werden we vooral door de laatste groep warm ontvangen.