Page - Lake Powell

August 16, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 32 °C

Onze dag begon met een uitgebreid ontbijt, verwezenlijkt door onze gastvrouw Kris. Na het leggen van deze bodem zijn we richting Canyon X getrokken. Onze toer begon om 10u20 (of 09u20? We weten het niet goed aangezien de Navajo gemeenschap een andere tijdzone gebruikt dan Arizona, om het makkelijk te maken). Deze Canyon is door het snijden van de wind en water gevromd tot een prachtige plaats om te vertoeven. We is het uitkijken voor slangen en schorpioenen, want deze zijn hier dagelijks te vinden deze tijd van het jaar (behalve vandaag precies, want wij hebben er geen gezien). De toer werd geleid door leden van de lokale Navajo gemeenschap. Deze gemeenschap vindt het naleven van Covid maatregelen nog zeer belangrijk. Begrijpelijk aangezien deze gemeenschap 20% van hun populatie is verloren aan dit virus.
    Na deze toer zijn we nog naar twee andere toeristische trekpleisters getrokken. Namelijk de Horseshoe-bend en de Glenn Canyon-Dam. We merkte dat de temperatuur enorm begon te stijgen waardoor we afkoeling zijn gaan zoeken in het wonderbaarlijke Lake Powell.