Salt Lake City

August 15, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

Efter perlerækken af nationalparker gjorde vi et pitstop i Salt Lake City, hvor vi tilbragte to nætter på et lækkert hotel. Dvs. at vi havde en hel dag uden kørsel, hvor vi kunne udforske byen og tage den lidt med ro. Byen er omringet af bjerge, som man kan se hvorend man befinder sig - det er meget flot.
    Vi startede dagen med at besøge et stort Farmer's Market, hvir vi fik noget at spise, kiggede på kunsthåndværk og tog en slapper på græsset. Herefter gik vi hver til sit og lavede hver især det vi holder meget af: Regnar drak kaffe og legede med computer og Anne shoppede.
    Salt Lake City blev grundlagt af mormoner på flugt og byen er i dag i høj dag præget af mormon-kirken eller The Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints, som den også hedder. Den helt store attraktion i byen er mormonernes hovedkvarter, som ligger ved Temple Square. Her er kirkens tempel, tabernakel, kæmpe konferencecenter og meget andet. Alt sammen meget flotte bygninger med smukke haver omkring og de tusindvis af frivillige mormoner sørger for at ikke et græsstrå vender forkert og for at alle føler sig meget velkomne (i håb om at man ser lyset selvfølgelig). Vi havde booket en rundvisning og to unge mormon-kvinder viste rundt og lagde ikke skjul på at de var lykkelige for at leve efter den religiøse sandhed. Der skulle dog mere til at omvende to jyder på tur og vi har nok også begge to en vis modstand mod folk, som mener at have patent på sandheden. Men vi synes altid det er spændende at møde nye mennesker og levemåder, så det var en super oplevelse.
    Efter aftensmad på en tysk restaurant, som også havde et stort udvalg af tysk slik (hurra - Haribo!) og diverse delikatesser, gik turen til hotellet og tiltrængt afslapning i poolen og en enkelt portvin på værelset :-)