Yosemite National Park

August 18, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Vi har nu nået 4000 miles eller knap 6500 km, og det er stadig helt fantastisk. Dette stop er Yosemite National Park, hvor vi har planlagt at tilbringe to dage (det blev næsten 3 dage da vi var lidt foran planen)

Dele af det der er Yosemite National Park blev allerede fredet i 1864 og var forløberen for de egentlige nationalparker.

Parken er STOR og derfor havde vi på forhånd booket overnatning i parken for ikke at skulle køre ind igen anden dag. Anne var lidt skeptisk over for telt, men det hjalp på det, at der ikke skulle soves i sovepose og at der var seng og gulv i teltet. Det blev en rigtig god oplevelse med stjernekikkeri og en pizzarestaurant midt i skoven.

Yosemite er kendt for naturoplevelse - bjergtoppene (El Capitan og Half Dome), vandfald, skov og dyreliv. Vandfaldene var noget pistne efter 4 års tørke, men ellers var det en rigtig god oplevelse. Vi var på udkik efter bjørne med en park ranger. Der var ingen bjørne, men han viste os andre interessante ting - fx kogler der var blevet lænset af egern.På egen hånd fik vi også dyrebesøg midt under morgenmaden (se billedet).

Half Dome er ikke længere frit tilgængelig, men vi fik besteget Pot Hole Dome, så vik vandret lidt.