Zenuwen zenuwen en nog eens zenuwen-Dag1

May 5, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

Toen ik deze ochtend om half 2 wakker werd door de wekker dacht ik bij mezelf: wat doe ik mezelf in hemelsnaam aan?! Die gedachte is niet echt meer weggegaan totdat ik aankwam in mijn kamer. Maar laten we beginnen bij het begin:

Aangekomen op Schiphol kon ik gelukkig snel mijn bagage afgeven. Het afscheid met mijn ouders vond ik wel even lastig. Normaal gesproken gingen we dit soort avonturen met z’n drieën aan. Nu moest ik de douanepoortjes alleen door. Dat duurde niet voor heel lang want toen ik eenmaal bij de douane stond besefte ik me dat ik mijn jas nog aanhad, die ik bij m’n ouders had willen laten. Gelukkig mocht ik hem nog afgeven dus was dat het tweede afscheid.

Toen waren we binnen op Schiphol. Ik heb het nog nooit zo rustig voor mezelf ervaren. Ik kon winkeltjes kijken, een rondje lopen, rustig aan doen. Dat vond ik fijn. Het was nu tijd om te wachten tot ik kon boarden bij gate C13!

Eenmaal in het vliegtuig kneep ik hem wel een beetje. Ik wilde eigenlijk alleen maar dat het vliegtuig zo snel mogelijk opsteeg en onderweg was. Gelukkig verliep alles volgens schema en waren we binnen no-time in de lucht. Na een paar hazenslaapjes, een toiletbezoek, muziek te luisteren en een begin te hebben gemaakt in mijn nieuwe boek, waren we alweer klaar voor landing!

Na enigszins zoeken bij de aankomsthal naar de juiste balie (waar ik een beetje in de stress schoot) werd ik erg vriendelijk ontvangen door de mannen van Canary Shuttle en zat ik alweer in de bus naar het appartementencomplex!

En zo verliep eigenlijk alles prima volgens schema, waar ik heel blij mee was. Het personeel bij de receptie ontving mij ook vriendelijk en ik kreeg mijn kamer toegewezen, kamer 306. Ik heb gemerkt dat dit complex vooral bezocht wordt door de locale Canariaanse mensen en het is verder vrij rustig.

Ik besloot na alles uitgeruimd te hebben en boodschappen te hebben gedaan om mezelf even een moment van rust te gunnen. Dit had ik zeker nodig. Ik heb tweeënhalf uur aan een stuk door geslapen. Dit heeft me even goed gedaan, zeker omdat ik eigenlijk geen nachtrust heb gehad van afgelopen nacht.

Nu zit ik dit verhaaltje te typen op mijn zonnige balkonnetje en heb ik een luxeprobleem; ga ik vanavond naar de boulevard of ga ik naar Yumbo, het winkelcentrum? Ik kijk het nog even aan. Ik ben allang blij dat ik heel ben aangekomen, nu is het alleen een kwestie van; knop omzetten en genieten!