Satellite
Show on map
  • Day 1

    Dag 1-Rijden rijden rijden

    August 5, 2019 in Czech Republic ⋅ ☁️ 19 °C

    Goedenavond allen! Hierbij de eerste officiële update over de vakantie! Het was een lange dag, maar laat ik maar bij het begin beginnen.

    Vanochtend om kwart voor 4. Bepakt en bezakt stapten we de auto in. Ik dit keer achter het stuur. Nadat we eerst een rondje van het huis hadden (rondje rotonde en nog even terug langs huis) begonnen we onze reis. Ik zou in ieder geval Nederland uitrijden, we zouden kijken hoe het zou gaan. Ik vond het namelijk best spannend; ik had nooit langer dan misschien 2 uurtjes achter elkaar gereden. Dit is me 100% meegevallen! Dit kwam zeker weten door de luxe van de auto (wie wist er dat je met knopjes je snelheid kon bedienen?! Dit heet cruise control🤪)

    Onze eerste stop was in Dortmund, nadat ik veel B wegen had gehad en alweer drie uur verder was. Ook hebben we geleerd dat we Georgina niet té sterke koffie moeten geven voor het rijden.. iets met “nog drukker dan Julia”...

    Toen was het mijn beurt om even te tukken. Zo hebben Hans en ik fijn afgewisseld met rijden. Wel moesten we rond het middaguur opzoek naar iets te eten want we werden allemaal een beetje futloos. Na een lekkere lunch hadden we een hoop omleidingen..🙃 We kwamen daardoor iets later aan bij het huisje. Onderweg wel leuke dingen gezien! Zo hebben we kleine hertjes over zien steken, een eekhoorntje zien rondrennen en we hebben een hoop mooie huisjes kunnen zien. Ik noemde het de Efteling architectuur. Het lijkt er echt op!

    Eenmaal aangekomen bij het huisje was het even zoeken. Nadat de eigenaar ons had opgehaald bleek dat ons huisje, gedoopt “kleine huis op de Prairie”, hoog op de bergen stond. Die auto heeft het even moeilijk gehad, net zoals Hans.. de eigenaar heeft ons heel fijn geholpen met alles, ook met seinen naar Hans zodat we niet de richel afreden😂 #LivingLifeOnTheEdge

    Het huisje is schattig! Foto’s volgen nog. Omdat wij zó goed zijn in de Tsjechische taal, hebben we onze plaatsnamen gedoopt tot Nederlandse verbasteringen, namelijk de al bekende ‘strek-je-nek’ (Struzinec) en de plaats ‘Verse sla’ (Veselá).

    Na een heerlijke maaltijd bij de locale Chinees in de Tesco hebben wij ons weer richting het huisje gemanoeuvreerd. Mijn zogenoemde cabine is ingericht en we zijn allemaal bekaf. Tijd om dus de nodige rust te pakken. Morgen weer tijd voor genoeg nieuwe dingen! Welterusten🤗
    Read more