Satellite
Show on map
  • Day 2

    Dag 2-Jičín

    August 6, 2019 in Czech Republic ⋅ ☁️ 21 °C

    Net iets na middernacht, maar goed! Update tijd. Hiervoor waren de foto’s van het huisje te zien, maar dat was niet het enige dat we gedaan hadden. We hadden namelijk besloten naar het plaatsje Jicín te gaan; een klein plaatsje ongeveer een half uurtje verwijderd van ons huisje.

    Eenmaal aangekomen besloten we lekker rustig aan de winkeltjes te bekijken. Er waren een aantal souvenirwinkels, waar Hans onder andere een nieuw petje heeft gehaald. Ik heb een nieuwe slobberbroek en een klein edelsteentje gehaald. Het was een rustig plein met gezellige winkeltjes. Wat een mooie architectuur! Leuke gebouwen met felle kleuren, ik vond het helemaal leuk. Ik heb dus veel foto’s gemaakt. Ook zijn we nog een kerk binnen gegaan. Die was ook erg mooi vanbinnen.

    Ook kregen we honger en besloten we bij de lokale Turk een ‘kapsalon verkeerd’ te halen. Het was kapsalon als het ware, alleen waren de ingrediënten anders op volgorde gelegd. Heeeerlijk😍helaas geen foto kunnen maken want.. het was alweer op voordat ik er erg in had..

    Eenmaal uitgegeten en uitgekeken besloten we terug te gaan naar ons plaatsje om even boodschappen te doen en weer terug naar ons huisje te gaan. Hier hebben we lekker gerelaxed in ons tuintje. Ik moet zeggen dat ik heel snel over mijn fobie tegen bijen en wespen heen kom hier (al vlucht ik nog regelmatig voor wespen, er zat er vanmiddag eentje op m’n pols🤮). Maar goed, vanavond hadden we besloten mini pizza’s te gaan maken in de meegebrachte pizzarette! Heeeerlijk was dat. Hierna lekker uitgebuikt en konden we dan eindelijk ons spelletje spelen; Sushi go! Alleen vond Hans het maar een oneerlijk spel; hij kan het niet zo goed loslaten🤪

    Nu ligt iedereen op bed en gaan we weer een lekkere nachtrust tegemoet. Welterusten😘
    Read more