Satellite
Show on map
  • Day 4

    Dag 4-(Pech)vogels en andere dieren

    August 8, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 17 °C

    Daar zijn we weer met wat verse verhalen om te lezen! Dag 4 is voorbij en het was een wisselvallige dag voor ons. We begonnen onze dag om 8 uur sochtends, want we wilden rond 9 uur de auto instappen om naar de Zoo Liberec te gaan. Dit liep iets uit... tien over half 10 zaten we dan eindelijk en gingen we op weg. Eenmaal bijna bij de dierentuin aangekomen waren er weer gezellig wat omwegen. Altijd leuk. Toch weten we altijd onszelf hieruit te redden🦸🏼‍♂️

    De dierentuin! Het was toch een andere dierentuin dan vorig jaar, maar dat gaf niks. Het was een gezellig dierentuintje. Waar ik wel echt aan moet wennen hier in Tsjechië is dat alles in heuvels gaat. Heuveltje op, heuveltje af.. zelfs in Gran Canaria is het niet eens zo erg😆 dit geeft trouwens wel heeeele mooie beelden! Dus dat maakt het wel weer goed.

    De dierentuin was gezellig en het was goed te doen met het weer. Wel vonden we dat er een hoop dieren onnodig achter glas zaten.. maar goed. We hebben een aantal mooie dieren gezien en vastgelegd! Hieronder de mooiste foto’s.

    Na drie uurtjes besloten wij terug te gaan naar Vesela en boodschappen te doen... bij de Lidl!! Dat was bekend terrein. Fijn is dat he, als TN’er😂(Typische Nederlander)

    Onderweg naar het huisje kwamen we nog iets über schattigs tegen; een mini zwijntje. Deze was zó schattig! Hij rende gauw terug naar zijn mama toen wij aan kwamen rijden en stopten om te kijken. Toen kwam de rest van de familie zwijn koekeloeren.. wij reden maar weer verder🙃

    Eenmaal in het huisje aangekomen zouden er een paar dingen gaan gebeuren die niemand had voorspeld. Allereerst wilden Julia en ik allebei even rust. Wij lagen dus even te chillen. Ik had mijn raam wagenwijd opengezet voor wat frisse lucht, met alle risico’s voorbehouden. En ja hoor, er vloog een wesp naar binnen. Heel fijn🙃 In de eerste instantie hoopte ik dat ie naar buiten zou vliegen zodat ik het raam dicht kon doen, maar in plaats daarvan dacht ie dat ik een landingsbaan was. Hij ging langzamerhand mijn kant op en ik moest er niks van hebben. Ik zat op mijn bed dus ik kroop op hoge snelheid richting de uitgang waarbij ik mijn arm stootte, waardoor mijn gewricht even uit en weer terug in de kom schoot.. en nu ben ik zielig😢 arm in de mitella en rust houden.
    Daarna bedacht Julia dat het handig was als zij ook nog even gewond zou raken. Zij miste de laatste trede van de trap en kwam zo met haar voet vol tegen de punt van de trap aan.. toen waren we allebei zielig😥 de pechvogels😆
    Wel hebben we allebei geprobeerd niet te lachen toen de ongelukken plaatsvonden (ook al zag dat van Julia er erg grappig uit).

    De avond verliep dus even rustig aan, omdat er niet veel gedaan kon worden😆 bami en rijst stond er op het menu. Na het eten besloot ik om even mijn zus te bellen en tegelijkertijd kwam de eigenaar van het huisje even kletsen met Hans en Yvonne. Hij probeert zo erg om zich verstaanbaar te maken!

    Morgen zijn de plannen om te gaan zwemmen! Wel kijken we nog even aan in hoeverre mijn arm vervelend blijft doen. Zelf hoop ik dat het alleen een spierpijn gevoel geeft en dat het verder weer te doen is, maar we gaan het zien. Voor nu gaan we iets eerder ons bed in. We merken allemaal dat de dagen lang zijn, dus een beetje extra rust kan zeker geen kwaad😴
    Read more