Dag 1- Inpakrust en handblessures

August 4, 2021 in Belgium ⋅ ☁️ 14 °C

3…2…1 Jaaa! Dat zeiden we allemaal luidkeels in koor toen wij vandaag de Nederlandse grens overgingen bij Woensdrecht. Wij hadden ons natuurlijk al helemaal voorbereid: een negatieve PCR-test… NOG een negatieve PCR-test om het af te leren (voor Hans en Julia in ieder geval😅) en alle formulieren op tijd en correct ingevuld. Uiteindelijk hebben we niks van deze formulieren nodig gehad omdat we gewoon konden doorrijden😂

Maar goed, het was een uitzonderlijk rustige dag voor ons om te vertrekken! En daarmee bedoel ik dat we bijna geen stress hebben gehad. We begonnen de ochtend om 7.00 (Yvon een uurtje eerder uiteraard, wat is uitslapen?) omdat Hans en ik om 8.00 de huurauto zouden ophalen. Ik ben helemaal onder de indruk van ons huur autootje😛 het is een hartstikke mooie rode Ford Focus van nog geen jaar oud😩🥰 Hij heeft onze heenrit zeker comfortabel gemaakt, al weet Hans nog niet helemaal hoe de cruise control werkt waardoor hij op de snelweg alle knopjes begon in te drukken. Ik was al bang dat we een rijdende discowagen zouden worden van alle knopjes die ingedrukt werden maar dat ging gelukkig goed. Na een tussenstop met een lekker broodje als lunch kwamen we na ongeveer 3,5 uur aan in Parc Les Etoiles!❤️ We zijn het er allemaal over eens dat de dieren (ja, zowel Bink als de ratjes van de familie Timmer die zijn meegegaan) het supergoed hebben gedaan onderweg. Geen omkijken naar gehad!

Bij aankomst bij de receptie konden we na de incheck meteen doorrijden naar ons huisje: nummer 88. We zitten op een park met zogenoemde ‘straten’ die vernoemd zijn naar de sterrenbeelden!!! Hier gaat mijn astrologie hart sneller van kloppen. Wij zitten in straatje ‘tweelingen’♊️. Na het uitpakken, dat ruwweg ongeveer drie kwartier tot een uur duurde doordat we ongeveer twee weeshuizen kunnen vullen aan meegenomen boodschappen😂, konden we even pauzeren! Dit alles ging trouwens hartstikke relaxed en rustig! Precies waar de vakantie voor is, toch?🤪

Het uitpakken was gebeurd en we hadden allemaal trek gekregen. Het was ook inmiddels al zes uur geweest. We hadden van gisteren nog een hele hoop Chinees over, wat we hebben opgewarmd en lekker hebben opgegeten. Het een wat warmer dan het ander😂

Bink vindt het allemaal hartstikke interessant trouwens. Hij heeft alle bedden al grondig onderzocht, houdt de wacht op het balkon en steelt de harten van ons allemaal met z’n lieve koppie. Dat koppie echter… dat is bijdehanter dan je zou denken! We hebben bij ons huisje een trappetje naar het balkon toe, waarbij wij een hek hebben om die doorgang af te sluiten. Ideaal, zodat Binky er niet uit kan! Dat zou je denken hè. Ondanks dat Bink toch een flinke shih tzu is, heeft ie zich er gewoon al twee keer onderdoor weten te krijgen😬 Het is een avonturier at heart. Gelukkig waren we voorbereid en hebben we de onderkant kunnen barricaderen! Geen stiekeme avontuurtjes voor Bink🥲
    Goed, volgens mij ligt Bink as we speak weer heerlijk in bed bij iemand, de bietser😂

Wij wilden graag een van onze nieuwste spelletjes uitproberen om de eerste vakantieavond in te luiden. Nadat we erachter kwamen dat je voor een uitbreidingsset van Regenwormen ook het originele spel nodig hebt🙈 zijn we overgestapt op Halli Galli extreme! Dit vind ik een leuk spelletje🤪 Yvon ietsje minder 😂 Het enige nadeel aan Halli Galli is dat je er erg fanatiek van wordt… en bij fanatiek spelen hoort ook hard spelen. De ene na de andere hand werd half verbrijzeld, vingers werden gesloopt en nagels braken bijna af😂 handblessures zijn dus gegarandeerd. Weten we dat ook weer.

Wij gaan lekker slapen en morgenochtend rustig de ochtend beginnen! Dag een is in ieder geval goed geslaagd! Goodnight!