Dag 3- Ieuw, je zit under de mudder

August 6, 2021 in Belgium ⋅ ⛅ 15 °C

Als je je afvraagt waarom wij under de mudder zaten, lees dan verder!

Vandaag was een semi-rustdag. We hadden op de planning staan om te gaan zwemmen en het verder rustig aan te doen. Dit hebben we dan ook semi- aangehouden😅 Yvonne, Julia en ik hebben lekker in het water gelegen, gelummeld en de hottub onveilig gemaakt. Het zwembad was tot blije verrassing van Yvonne en Julia verwarmd! Zeker aangenaam om te weten. Na anderhalf uur waterpret werden we door badmeester Hans uit het water getrokken (nee hoor, grapje) en gingen we terug naar onze casa. Dat is trouwens maar twee minuten lopen van het zwembad, dat komt echt heerlijk uit.

Na een lekkere lunch hadden we even een pauzemomentje terwijl Hans de was naar de wasserette bracht. Toen Hans terug was wilden wij graag even een rondje lopen met Binky. We besloten naar beneden te lopen richting de Maas. Nog even ter informatie; zuid België is enorm bergrijk dus het park ligt op een berg. Omlaag lopen betekent in deze zin dus letterlijk omlaag lopen. We kwamen bij een enorm lange trap aan die we omlaag zijn gelopen, zelfs Bink! Eenmaal beneden aangekomen stonden we direct naast de Maas. Het uitzicht was prachtig❤️ Meteen rechts was een bospad langs de rivier die wij begonnen te bewandelen. We waren wel erg enthousiast toen we na een half uur al best ver het bospad hadden belopen! Onderweg kwamen we allerlei schattige beekjes tegen, veel modderpoelen die we moesten trotseren (waar Bink vol pret dwars doorheen banjerde en ons onder spetterde) en we hebben zelfs nog een mini watervalletje gezien🥰

Wisten jullie dat Bink in een vorig leven een trekpaard is geweest? Hij is echt ideaal wanneer we een berg oplopen; zijn kleine lichaam van acht kilo weet mij gewoon voort te trekken af en toe😂 Alleen wanneer we een hellinkje afgaan wordt dit dus enorm eng, waardoor ik Bink nogal vaak moet corrigeren. Dit deed hij overigens heel goed hoor.

Eenmaal besloten terug te lopen liepen Hans en Julia nog een stukje verkeerd (expres) en moesten we ze terugroepen met een oerkreet. De tweede oerkreet kwam toen ik wat modder van m’n been wilde halen met een blaadje en de doorns zaten op dat blaadje🥲

Wisten jullie trouwens ook dat Julia niet gemaakt is voor het natuurleven? Hierbij een aantal quotes, waarvan een paar gecensureerd zijn wegens grof taalgebruik:
    - Ik voel m’n hart helemaal!
    - Jezus!
    -G*dv*rd*mme!
    - Ja, hoe ver gaan we nog?
    - Ik moet plassen!
    - Dat beekje helpt ook niet, nu moet ik alleen maar meer!
    - Ja, papa! Help me dan!
    - Ik heb pijn in m’n rug/knieën/voeten/ogen!!

En nog veel meer! We besloten dus maar om te keren! Nee hoor, dat was niet vanwege Julia. We hadden al best een eind gewandeld en de weg werd versperd door een grote omgevallen boom dus we vonden het wel prima zo.

Herinneren jullie je nog dat we die hele lange trap afgingen? Die moesten we dus ook weer op🥲 Dat was een hele bevalling. Niet voor Bink trouwens, die trok me wederom bijna voort. Daarvoor kreeg hij trouwens wel een paar koekjes bij terugkomst!

Toen we EINDELIJK bovenaan de trap kwamen, kwamen we tot de realisatie dat we nog VERDER omhoog moesten lopen😩Ons huisje zit natuurlijk niet volledig onderaan, dus we mochten weer een steile helling omhoog lopen. Hans trok een sprintje en zorgde voor wat te drinken bij aankomst. Ik was heus bezweet en kapot! Wij allemaal wel eigenlijk, maar de wandeling was enorm mooi. Zeker de moeite waard dus.

Vlak voor het avondeten ging Hans nog even langs de wasserette om onze was op te halen en Yvonne en ik gingen mee om bij de receptie te vragen of wij de sauna konden boeken! Deze was alleen helaas kapot😭 tranen met tuiten dus. Wel was de receptioniste zo lief om ons een alternatief te tonen🤣 (dat zei ze zo grappig). Dat lag net over de grens in Frankrijk. We gaan dus nog even kijken naar de mogelijkheden, en anders gaan Yvonne en ik sowieso in Nederland nog een keer naar de sauna!

Het avondeten voor vandaag was mini pizza’s! We hebben namelijk de pizzarette wederom bij ons. Dat is toch een aanwinst. Lekker hoor, je eigen pizza’tje maken. Snoepen van alle groenten, kaas en vlees is ook heel lekker🙈
    Ook nog een waargebeurd verhaal: Julia heeft een wesp vermoord en buiten gezet! Waarom? Omdat ik dat dus echt niet durfde 😂 Het bewoog nog een beetje dus toen rende ik gauw de keuken weer in. No way José✌🏻

Na het eten besloten we om de dag af te sluiten met een potje Cluedo. Potje is helaas gewonnen door Julia🥲 Wel heb ik nog een enorm leuke belevenis te vertellen: ik heb namelijk een vallende ster gezien!!!💫 En of ik een wens heb gedaan? Zeker🙊

De avond is alweer voorbij en iedereen ligt al in bed. Ik ga ook m’n bedje opzoeken en nagenieten van vandaag. Morgen weer een nieuwe dag!