Dag 6- Grotte La Merveilleuse deel 2

August 9, 2021 in Belgium ⋅ ⛅ 14 °C

Nadat we de grot uitgeklommen waren, namen we nog even een kijkje in de souvenirshop en ben ik leuk geslaagd☺️ Julia en Yvonne ook trouwens. Na onze aankopen gingen we gauw richting Dinant! We waren namelijk nog niet klaar met de zoektocht naar de Vlaamse Frieten! Wij wisten dat er een friterie in Dinant zat waar de familie Timmer al eens geweest was. Grote kans dat die open was, en ja hoor! De Friterie was open🙌🏻🥳 en het mooiste van allemaal; ze hadden een toilet! M’n dag kon niet meer stuk.

We gingen met onze frieten en snacks lekker buiten zitten en het smaakte ons allemaal heerlijk. Totdat we wespen tevoorschijn kwamen…😐 Mijn ninja pogingen waren niet geslaagd om de wespen weg te jagen dus ben ik wel scheldend en tierend met een dienblad vol eten en drinken naar binnen gelopen. Vlak voor de ingang stond NATUURLIJK een prullenbak vol wespen, waarbij ik de deur weer eens niet open kreeg. Ik trok op dat moment volle zalen van het terras. De scheldwoorden zal ik achterwege laten. Gelukkig kreeg ik de deur open en konden we binnen rustig verder eten.

Julia vond de mayonaise zo ontiegelijk zout, dat ze maar besloten had het hele bakje op te eten! Dat vond ik wel grappig🤪 De frikandellen waren ook heerlijk en de frieten waren het zeker wel waard geweest. Zoektocht geslaagd!

Na onze vette lunch besloten we nog één keertje een rondje Dinant te lopen. Hans besloot nog even wat spullen in de auto te leggen en dat was mijn cue om een fotoshoot te houden met Julia, waarna we applaus kregen van voorbijvarende toeristen😂
    Nadat Hans terug was gelopen van de auto en ik hem probeerde te laten schrikken, was de beurt aan Julia. Hans stond achter haar en stampte op de grond en julia slaakte een oerkreet die ze aan de overkant van de Maas nog konden horen! Natuurlijk heb ik op de grond liggen rollen van de lach, samen met nog wat omstanders.

Rondje Dinant is altijd leuk! Het is enorm toeristisch en super gezellig. We zijn nog even de citadel ingelopen en Yvonne heeft een kaarsje gebrand.Ik was vooral onder de indruk van de mooie architectuur vanbinnen. We hebben ook nog mogen genieten van een oefenend orgelspeelster dus dat was ook mooi meegenomen.

Na het bezoek aan de citadel gingen we nog een keer naar het kleine souvenirwinkeltje, waar we wederom leuk zijn geslaagd!☺️ Tijd om terug te lopen naar de auto. We liepen terug langs de Maas en moesten oversteken over een klein stukje terras. Julia vroeg of we wel over dat stukje mochten lopen, waarop ik antwoordde dat dat gewoon mocht. De eigenaar van het restaurantje was het daarmee eens. Hij zei doodleuk: ja hoor. Daar moesten we van lachen, aangezien Julia dacht dat echt iedereen alleen maar Frans spreekt.

Terug bij de auto stopten we nog even gauw bij de supermarkt onderweg en reden we naar huis. Of nou ja, dat was het plan! De weg naar ons park was namelijk afgesloten… Hans reed een stukje terug en ineens kwamen we terecht op een stuk (privé?) terrein van een boerderij. Maar wat is een vakantie met de familie Timmer zonder verdwaald te raken met de auto?🤷🏻‍♀️ Gelukkig snel terug weten te rijden waarna we toch maar de afgesloten weg opgingen. Bleek die helemaal niet afgesloten te zijn! Gelukkig kwamen we dus zonder kleerscheuren thuis.

Bij thuiskomst viel ik zittend in slaap op de bank dus heb ik mezelf op bed gegooid. Na een uurtje tukken was ik weer opgeladen en hebben we lekker avond gegeten: dit keer pannenkoeken!🥞 Na het avondeten was het voor ons allemaal even tijd voor rust. We hebben een filmpje aangezet op de laptop en hebben lekker ontspand.

Nadat Hans ging slapen hebben wij drieën nog even gauw de kamer versierd met slingers en ballonnen! 🎈🎉Hierna zijn wij ook gaan slapen (in hoeverre je in slaap kan vallen met een Julia naast je).

De dag was dus vrij lang en we hebben veel beleefd! Vandaar de dubbele post. Vandaag gaan wij genieten van rust en zwembad, hierover vanavond meer!