Mijn reis naar Gran Canaria voor het internationaliseringsproject van de pabo! Read more
  • Voorpret!

March 22, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 11 °C

Het aftellen is langzamerhand begonnen! Nog maar 43 dagen tot ik voor het eerst een hele week alleen op reis ga! Ik vind het super spannend, maar ik vind het ook een te gekke uitdaging.
    Ik zit momenteel in het tweede jaar van de pabo aan de Thomas More hogeschool in Rotterdam. Lesgeven is zeker weten mijn ding, dus mijn plekje heb ik gevonden.
    Voor het internationaliseringsproject moet iedereen een school bezoeken in het buitenland, met als doel het verbreden van je kennis, visie op het onderwijs en het opdoen van nieuwe ervaringen. Hiervoor waren verschillende projecten vanuit de pabo beschikbaar, maar na een lange tijd van denken heb ik besloten om alleen op reis te gaan naar de plek waar het elke keer weer voelt als thuiskomen; Gran Canaria.
    Ik kom al op Gran Canaria sinds mijn 9e jaar tijdens de zomervakanties en ik ken de zuidkust goed. Daarom leek het me fijn om naar een bekend gebied te reizen, zodat ik weet waar ik ben. Zeker omdat ik alleen ben; dat vind ik het meest spannend van de hele reis. Ik ben denk ik nog nooit een hele week alleen geweest en ik hoop dat ik dankzij deze reis meer zelfvertrouwen krijg, zowel op persoonlijk gebied als op professioneel gebied.
    Voor nu kan ik genieten van de voorpret. Nog even en dan is het zover!

• 3 weken!

April 14, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 5 °C

Vandaag over drie weken ben ik dan eindelijk in Gran Canaria! Het is heel raar om te beseffen, maar ik krijg er steeds meer zin in!
    Mijn contactpersoon van de basisschool waar ik naartoe ga, meneer Bailey en ik hebben onderling al veel contact gehad en we hebben afgesproken dat ik op 7 mei, twee dagen na mijn aankomst, op bezoek zal komen. Ik zal een week voor mijn bezoek nog mailen voor alle details. Voor nu is het aan mij nog de taak om mijn interview voor te bereiden met meneer Bailey.
    Verder hou ik ervan als mijn dagen al een klein beetje vooruit gepland zijn, zodat ik weet wat ik wil gaan doen en wanneer ik wat precies kan doen, zodat ik niet voor onverwachte verrassingen sta. Ik heb hiervoor een weekplanning uitgeschreven die hieronder te zien is:

Zondag 5-5

Bezoek Las palmas

Vrijdag 10-5
    Stranddag/ puerto de Mogan

Zaterdag 11-5
    Uitchecken hotel: 11:00 (?)
    Transfer naar vliegveld: 17:00
    Vertrek terugvlucht: 19:00
    Aankomst Schiphol: 01:00

Ik heb het schema nog vrij open gelaten. Ik wil niet alles voor mezelf tot de minuut inplannen, dus ik heb wel alle vrijheid om te doen wat ik wil doen. Wel vind ik het altijd fijn om iets al gepland te hebben staan zodat de dingen die ik wil zien en doen zeker aan bod komen.

• Klaar voor vertrek!

May 4, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 9 °C

De koffer is gepakt, de rugzak staat klaar. Het is bijna zover!!! Ik ben best zenuwachtig aan het worden, vooral voor de vliegreis. De eerste paar uurtjes alleen. Volgens mijn vader moet ik een knop omzetten en accepteren dat ik een hele week alleen ga zijn. Ik hoop dat dit gaat lukken.

Vanavond ga ik wat eerder al proberen te slapen zodat ik nog een beetje uit kan rusten. We gaan rond half 3 vannacht rijden naar Schiphol, om om vijf over 6 ‘s ochtends te vertrekken met het vliegtuig richting Las Palmas!

Zenuwen zenuwen en nog eens zenuwen-Dag1

May 5, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

Toen ik deze ochtend om half 2 wakker werd door de wekker dacht ik bij mezelf: wat doe ik mezelf in hemelsnaam aan?! Die gedachte is niet echt meer weggegaan totdat ik aankwam in mijn kamer. Maar laten we beginnen bij het begin:

Aangekomen op Schiphol kon ik gelukkig snel mijn bagage afgeven. Het afscheid met mijn ouders vond ik wel even lastig. Normaal gesproken gingen we dit soort avonturen met z’n drieën aan. Nu moest ik de douanepoortjes alleen door. Dat duurde niet voor heel lang want toen ik eenmaal bij de douane stond besefte ik me dat ik mijn jas nog aanhad, die ik bij m’n ouders had willen laten. Gelukkig mocht ik hem nog afgeven dus was dat het tweede afscheid.

Toen waren we binnen op Schiphol. Ik heb het nog nooit zo rustig voor mezelf ervaren. Ik kon winkeltjes kijken, een rondje lopen, rustig aan doen. Dat vond ik fijn. Het was nu tijd om te wachten tot ik kon boarden bij gate C13!

Eenmaal in het vliegtuig kneep ik hem wel een beetje. Ik wilde eigenlijk alleen maar dat het vliegtuig zo snel mogelijk opsteeg en onderweg was. Gelukkig verliep alles volgens schema en waren we binnen no-time in de lucht. Na een paar hazenslaapjes, een toiletbezoek, muziek te luisteren en een begin te hebben gemaakt in mijn nieuwe boek, waren we alweer klaar voor landing!

Na enigszins zoeken bij de aankomsthal naar de juiste balie (waar ik een beetje in de stress schoot) werd ik erg vriendelijk ontvangen door de mannen van Canary Shuttle en zat ik alweer in de bus naar het appartementencomplex!

En zo verliep eigenlijk alles prima volgens schema, waar ik heel blij mee was. Het personeel bij de receptie ontving mij ook vriendelijk en ik kreeg mijn kamer toegewezen, kamer 306. Ik heb gemerkt dat dit complex vooral bezocht wordt door de locale Canariaanse mensen en het is verder vrij rustig.

Ik besloot na alles uitgeruimd te hebben en boodschappen te hebben gedaan om mezelf even een moment van rust te gunnen. Dit had ik zeker nodig. Ik heb tweeënhalf uur aan een stuk door geslapen. Dit heeft me even goed gedaan, zeker omdat ik eigenlijk geen nachtrust heb gehad van afgelopen nacht.

Nu zit ik dit verhaaltje te typen op mijn zonnige balkonnetje en heb ik een luxeprobleem; ga ik vanavond naar de boulevard of ga ik naar Yumbo, het winkelcentrum? Ik kijk het nog even aan. Ik ben allang blij dat ik heel ben aangekomen, nu is het alleen een kwestie van; knop omzetten en genieten!

Zon, zee,WIND-Dag2

May 6, 2019 in Spain ⋅ 🌙 19 °C

Na de avond rustig te hebben afgesloten met een uitgebreid all you can eat diner bij het favoriete Chinese restaurant, besloot ik om vroeg naar m’n kamer te gaan.

Vanmorgen, de wekker om 8:45 en ik voelde me niet zo lekker. Een beetje last van m’n maag. Dat mocht de pret niet drukken dus ik heb het heel rustig aan gedaan. Dat vind ik zeker fijn aan een single vakantie; ik kan mijn eigen tempo bepalen.

Ik besloot om de broodrooster uit te proberen. Dat ging redelijk... ene kant wit, andere kant zwart😂. Maar het was lekker en dat is waar het om draait.

Ik had in gedachten om vandaag naar het strand te gaan, dus zo gezegd, zo gedaan! Eenmaal aangekomen op het strand waaide het heel erg hard! Ik heb het opgezocht; 30km per uur. Dit is waarschijnlijk de reden waarom ik niet door had dat ik compleet aan het verbranden was! Hier zou ik later pas achter komen😳

Na twee uurtjes besloot ik terug te gaan naar m’n kamer en even te lunchen. Hier zag ik al de schade een beetje die zich gemanifesteerd had op mijn borstkas, maar zo erg zag het er nog niet uit. Ik besloot om lekker nog even bij het zwembad te liggen. Toen ik terugkwam zag ik hoe vuurrood ik was geworden en wat voor leuke lijntjes ik allemaal had dankzij mijn nieuwe badpak (foto hieronder). Dus gauw de douche in om af te koelen en daarna volop in de aftersun!

Martelhouse! Daar wilde ik vanavond heen om mijn favoriete pizza te gaan eten. En hebben zich weer bewezen😍 Daarna besloten om ergens een drankje te doen waarna ik werd aangesproken met de vraag of ik ook in het vliegtuig van zondag 6:05 zat! Deze man had mij herkend en zat ook in hetzelfde vliegtuig. Kleine wereld🙃

Nu weer lekker in m’n kamer. Ik heb de busroute bepaald voor morgenochtend, nu is het alleen een kwestie van spullen inpakken en de wekker zetten om morgen naar de British School of Gran Canaria te gaan!

I WAS BORN TO SING!-Dag3

May 7, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

De British School of Gran Canaria! Wat een leuke school. Vanmorgen om 7 uur stond mijn wekker, om daarna om 8 uur te vertrekken met de bus van 08:12. Die bus had dezelfde Spaanse houding als de rest van de eilandbewoners (manana) en die kwam tien minuten te laat. Maar niet getreurd, ik was voorbereid en was dus alsnog ruim op tijd bij de school!

Eenmaal aangekomen werd ik verwelkomd door Mr Bailey waar ik sinds januari contact mee heb gehad en ik mocht als eerste mee kijken bij de klas van Miss Maria; Nursery. Dit zijn de kinderen vanaf 3 jaar oud. We begonnen de ochtend met het oefenen van de letters en de uitspraak ervan. Dit vond ik al heel knap voor 3 jarigen, totdat ze de opdracht kregen om hun eigen naam maar eens te gaan oefenen! Dat deden ze gewoon even!
    Miss Maria werkte samen met Miss Nadine en Miss Sharon van Reception, de kleuterklas. Ik mocht de ochtend met ze meekijken waarbij ze lekker een half uur hebben buiten gespeeld, daarna nog hebben gegymd (ja, ik ook!🥵) en na een rondje mediteren lekker konden gaan lunchen!

Op het menu stond pasta bolognese, salade, kerriesoep en yoghurt met een banaantje. Ik mocht ook mee eten! Dat vond ik bijzonder. Ik had nog nooit gezien dat kinderen zo uitgebreid mochten lunchen (en dat kinderen zo braaf alles konden opeten🤣)

Na de lunch had ik nog een uur pauze! Voor m’n gevoel was ik nog maar net begonnen. Na m’n pauze zou ik een uurtje doorbrengen bij Miss Paula van Year 1. Dit was heel gezellig! We gingen namelijk naar buiten om zonnebloemzaadjes te planten en andere planten en insecten te bekijken. De kinderen waren erg enthousiast en schreven allemaal woorden op de stoep die te maken hadden met wat ze zagen. Ik kreeg een groepje kinderen mee om het schoolplein te verkennen.

Toen we weer terugkwamen vroeg de docent van Year 2, Miss Rachel, of we even met z’n allen voor het schooloptreden wilden komen oefenen. De klas van Year 1 ging naar de klas van Year 2 en ze hebben de rest van de middag geoefend met de liedjes die ze gaan optreden. Toen Miss Rachel vroeg aan de kinderen of ze klaar waren om te zingen kreeg ik te horen van álle kinderen, luid in koor: “I was born to sing!” Dit vond ik de mooiste uitspraak van de dag😍

Toen was het alweer half 4 en de schoolbel was gegaan. De kinderen deelden zich op voor de buitenschoolse activiteiten zoals koken, tennis, Duits, Spaans, ballet, judo en nog veel meer!

Wat ik zo bijzonder vond aan deze dag is dat de leerkrachten stuk voor stuk heel positief waren tegenover de kinderen. Ik merkte dat er enorm veel respect was naar alle leerkrachten toe. De leerkrachten zijn erg streng wanneer het moet, maar zodra het goed gaat wordt elk kind individueel geprezen om zijn goede gedrag. Dit vind ik heel mooi. Ook de samenwerking tussen de kinderen van Year 1 en Year 2 was super leuk om te zien. De kinderen waren allemaal gemotiveerd om het zo goed mogelijk te doen.
    Ik heb Mr Bailey niet veel gesproken, omdat hij na lunchtijd naar de noordelijke locatie van de school moest voor een vergadering, maar wat ik heb gezien is dat hij echt een passie heeft voor zijn baan. Tijdens de kleine pauze vertelde hij me dat hij veel liever bij zijn kinderen zou willen blijven i.p.v. naar vergaderingen en tijdens lunchtijd at hij mee met de kinderen aan tafel.

Ik vond het een hele inspirerende dag en ben blij dat ik op bezoek heb mogen komen. Vanavond doe ik het even rustig aan en blijf ik in m’n kamer.

Las Palmas-Dag4

May 8, 2019 in Spain ⋅ 🌙 21 °C

Ik schrijf nu pas over dag 4, want gisteravond was ik aan het genieten in Yumbo! Maar daar zo meer over.

Ik werd wakker met het idee om naar de markt in San Fernando te gaan, een grote markt met van alles. Wel was ik erg moe en bedacht ik me: als ik naar San Fernando ga moet ik voor alles heel erg aan afdingen, wat niet mijn sterkste punt is. Ook zijn de marktlieden heel opdringerig, waar ik ook eigenlijk helemaal geen zin in had. Dus ik besloot naar Las Palmas te gaan. De bus om 9:20, en om 10 uur stond ik dan bij San Telmo!

De reis naar Las Palmas toe was mooi. Ik heb bergen gezien die groen waren? Dat had ik nog nooit gezien op Gran Canaria😆 Ook toen we eenmaal langs het vliegveld waren gereden begon ik nieuwe dingen te zien. Een hoop gebouwen, een hoop groen, en de bekende bedrijfsketens zoals de Makro, Media Markt en zelfs Friesche Vlag!
    In Las Palmas was het hetzelfde. Veel gebouwen, veel groen. Ik was blij dit te zien, want ik kende Gran Canaria eigenlijk alleen maar om z’n vulkanische “schoonheid”.

Ik besloot door Calle Triana te lopen en ik had het gevoel alsof ik door een willekeurige Nederlandse winkelstraat aan het lopen was. Het zag er erg modern uit, met ook oude gebouwtjes tussendoor die opgeleukt waren. De winkels waren over het algemeen veel kleding en schoenenwinkels. Ik ben zelf naar binnen gegaan bij verschillende souvenirwinkeltjes (en de Flying Tiger🙈) Daarna besloot ik door te lopen en ik zou wel zien waar ik belandde. Onderweg waren er een hoop klassen op excursies te zien. Uiteindelijk kwam ik uit bij een kathedraal die ik al had willen bezoeken dus dat kwam mooi uit!
    Na daar even gezeten te hebben en nog een souvenirwinkeltje in gedoken te hebben besloot ik langzamerhand weer terug te lopen. Het was namelijk alweer 2 uur later😅

In de busreis terug naar Playa Del Ingles besloot ik om uit te stappen bij bekend terrein voor mij: Cita shopping center. Daar zit namelijk Pepe Chiringo om de hoek😍daar heb ik een heeeerlijk broodje gegeten.
    Daarna bedacht ik dat het best wel te doen zou zijn om vanaf Cita naar mijn appartement te lopen. Google maps gaf 25 minuten aan en ik wist de weg. Dit was echter wel wat langer dan ik dacht, zeker zo in die warme zon🥵
    Voor iedereen die weet van dé trap (Familie Radder😂) er is er nog zo eentje!! Die trap moet ik op om thuis te komen.. man man man.

Maar goed! Eenmaal teruggekomen was mijn plan om even te douchen en daarna een beetje te leren voor mijn muziektentamen wat ik aanstaande maandag heb🙃dat heb ik ook braaf gedaan! En ‘s avonds wilde ik heel graag iets écht typisch Canariaans eten! Ik ben dus naar de locale Mc’Donalds gegaan😂omdat die gewoon de lekkerste is van heel Europa.
    Eenmaal uitgegeten dacht ik: Yumbo zou nou toch niet zo ver lopen zijn van hier? Nee Georgina, niet perse ver, maar je loopt bergopwaarts!😬 Ik heb dus lekker veel gelopen!

Bij Yumbo aangekomen besloot ik een kijkje te nemen bij onze favoriete Drag bar; Ricky’s cabaret bar. Dat was een hele goeie keuze! Ik heb me de hele avond vermaakt met echt goeie optredens van de zes drag queens.
    Na een tijdje wilde ik toch wel weten hoe het feestje op de Main Stage er aantoe ging. Dat was niet veel bijzonders voor mij helaas. Ik denk dat dat ligt aan het feit dat ik hier alleen ben, en ook aan het feit dat ik me geïntimideerd voelde door de hoeveelheid schaars geklede homo mannen..
    Dus het was voor mij tijd om terug te gaan. Dit keer wel met de taxi, want de drankjes waren al ingeslagen😋Een geslaagde dag dus!

Burn baby burn-Dag5

May 9, 2019 in Spain ⋅ 🌬 23 °C

Vanmorgen werd ik wakker gemaakt met een “goeiemorgen” appje van mijn moeder. Toen realiseerde ik mij dat het al 11 uur was! Ik had dus lekker uitgeslapen. Gisteravond had er lekker ingehakt dus ik deed het rustig aan.

Ik wilde eerst naar het strand gaan maar het zou weer hard gaan waaien vandaag en dat leek me geen fijn idee, gezandstraald worden. Ik besloot dus om een zwembaddag te houden. Maar niet voordat ik eerst nog wat boodschappen had gehaald.

Na het boodschappen halen heb ik zo’n drie uur bij het zwembad gezeten. Ik heb gemerkt dat dit complex in de meivakantie heel rustig is. Ik ga dit zeker weten onthouden voor in de toekomst. Bij het zwembad liggen dagelijks misschien 10 mensen op z’n meest. Er zijn geen kinderen en er wordt geen lawaai gemaakt. Daar moest ik in het begin aan wennen, maar dit is wel ideaal als je voor pure rust wil gaan.

Ik wilde nog wat souvenirs kopen en ik wilde ook nog een speciaal kado halen voor mijn vriendin die jarig was, dus ik ben met de benenwagen naar Yumbo gelopen. Het kado is nu in de maak en als ik het heb loop ik weer rustig terug naar m’n appartement en eet ik lekker thuis. En dan vanavond de gezelligheid opzoeken op de boulevard🍹en nog een strandwandeling ‘s savonds❤️

Puerto de Mogán-Dag6

May 10, 2019 in Spain ⋅ 🌬 23 °C

Goedenavond iedereen die m’n blog nog volgt. Nog even en dan is de pret voorbij, maar het is nog even! Dus we genieten er nog van.

Vanmorgen stond de wekker op 7:45 en wilde ik totaal niet opstaan! Ik had het helemaal niet laat gemaakt gisteravond, ik heb namelijk alleen nog maar een strandwandeling gemaakt voordat ik besloot weer terug te gaan. Maar ik wilde perse naar Puerto de Mogán toe, omdat er vandaag een markt zou staan. Volgens mijn ouders was de markt heel groot en moest ik erheen zijn geweest, dus zo gezegd zo gedaan.
    Ook hadden m’n ouders me aangeraden om de directe bus te nemen, waardoor we niet langs de kust reden, maar door de bergen (ja, letterlijk dóór de bergen). Dit was heel mooi om te zien. We reden van tunnel naar tunnel en tussendoor zag je hoe groot de bergen allemaal waren en af en toe een klein dorpje aan het water. Dit was dus zeker de moeite waard.

Aangekomen op de markt besloot ik lekker rond te lopen. Het weer was heerlijk, het was immers nog maar 10 uur ‘s ochtends dus het was nog niet zo broeierig. Ik heb het lange gedeelte van de markt twee keer belopen, omdat ik tijd zat had😋. Daarna besloot ik om op zoek te gaan naar mijn favoriete cafe; Marina. Mede omdat ik héél nodig moest plassen😂 Maar goed, ik heb gelukkig een plekje kunnen bemachtigen want het was enorm druk! Ik had net geluk dat er één tafeltje vrij was. Ik heb dus heerlijk (en uitgebreid) geluncht. Ook kon mijn favoriete drankje niet ontbreken, de Frappilattie😁, zoals m’n vader ze noemt.

Eenmaal uitgegeten besloot ik nog effies rond te lopen. Op deze plek huurden we altijd waterfietsen waarmee we een uur lang op het water konden dobberen. Dat had ik heel graag weer willen doen, maar alleen op zee in een dobber bootje vond ik toch net iets te eng🤭

Op de weg terug naar de bushalte waren er mannen bezig met capoeira dansen. Vroeger vond ik dit ook al supertof. Toen ik echter langsliep werd ik tegengehouden door een van de mannen, waardoor ik al zo’n gedachte had van; oh nee🙃 Ze dollen altijd met de voorbijgangers en ik was het slachtoffer. Het duurde gelukkig niet heel lang. Nadat hij mij een kus op m’n wang wilde geven wist ik weg te glippen🥴

De bus terug was druk. Zo druk dat ik moest wachten op de volgende bus omdat de eerste bus vol was. Zelfs de bus waar ik uiteindelijk in kon komen, zat zo vol dat die bus ook weer mensen moest achterlaten. Ik was dus blij dat ik een plekje had.
    De terugreis was weer net zo mooi als de heenreis, en voordat ik het wist stond ik alweer bij de bushalte terug in Playa Del Ingles.

Ik zou voor mijn ouders een slof sigaretten meenemen, omdat dit simpelweg heel goedkoop is hier. Dit was de eerste keer dat ik sigaretten zou gaan kopen en ik vond het wel heel grappig dat het er gelijk 200 in een doos waren! Dus dat wilde ik even delen🤣

De rest van de middag ben ik in m’n kamer gebleven, omdat ik alweer een beetje was verbrand op m’n schouders. Ook besloot ik om nog een beetje te leren voor mijn muziektentamens.
    Na lang denken heb ik besloten om mijn laatste avondmaal te gaan hebben bij restaurant El Toro😍 het restaurant met de beste biefstukken. Daar ga ik me dus zometeen voor klaarmaken. Ook wil ik daarna m’n avond gezellig afsluiten in Ricky’s Cabaret bar, dus dat gaan we ook doen.

En dan is het morgen alweer tijd om afscheid te nemen van alles! Om 12 uur moet ik ingepakt en al uitgecheckt zijn en heb ik nog drie uurtjes voordat de bus me komt ophalen om weer naar het vliegveld te gaan. Maar dat is morgen pas. Voor nu ga ik nog lekker genieten in Yumbo🥳

Hasta la vista-Dag7

May 11, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 24 °C

Gisteravond heb ik mijn vakantie heerlijk afgesloten in Yumbo. Nadat de bus weer eens een kwartier op zich liet wachten, heb ik heerlijk gegeten bij El Toro. Na het eten wilde ik graag weer naar Ricky’s dus dat heb ik gedaan. De drag queen die me had begroet twee dagen geleden had me herkend en ik kreeg twee zoenen van hem/haar. Ook de barman had me herkend dus het was gelijk een gezellige boel. De show van de avond was weer een groot succes! Ik heb me rot gelachen.

Even later kwamen er twee (homo) mannen naast me zitten en na nog geen minuut zongen we met z’n drieën keihard mee met Bohemian Rhapsody. Vanaf dat moment waren we besties volgens mij🤞🏻De rest van de avond heb ik het gezellig gehad met de Britse Nick en de jongen wiens naam ik vergeten ben. Ook heb ik een boterham in m’n gezicht gekregen (onderdeel van de show, soortvan...) en is mijn drankje wel twee keer compleet omgevallen (de tweede keer was níet mijn schuld).

De volgende ochtend.. de dag van vertrek😞 de wekker ging om 09:00 en had daarna dus nog drie uur om even te douchen, eten en in te pakken. Dit ging allemaal vlotjes en voor ik het wist stond ik met mijn koffer gepakt bij de voordeur. Ik heb het heel fijn gehad in mijn kamer. Weliswaar zonder tv aansluiting, een kraakbed en nog een baby kakkerlak vermoord te hebben😅

Ik had nog drieënhalf uur te gaan voordat ik weer opgehaald zou worden door de Canary Shuttle. Ik heb deze drie uur nog even bij het zwembad gezeten waar ik weer eens zonder weten ben verbrand🙃

Eenmaal aangekomen op het vliegveld waren de rijen overal erg kort en was ik binnen vijf minuten ingecheckt en gecontroleerd door de douane. Ik besloot nog wat te gaan eten, maar natuurlijk kies ik altijd te verkeerde rijen!! Ik was van rij gewisseld omdat die kassa net openging. De vrouw voor mij ook, die acht man vertegenwoordigde. Dus dat heeft even geduurd😅

Nu zit ik uit te buiken en wacht ik tot ik over een half uur kan gaan boarden bij gate C17. Het begint al goed; de vlucht is een half uur vertraagd. Maar goed, zolang we maar heel aankomen op Schiphol.

Zodra ik thuis ben gesetteld zal ik nog een laatste keer dit blog updaten met mijn algemene indruk van deze reis en hoe ik dit nou ga toepassen in mijn leven en toekomstige carrière.
    Tot over een paar uurtjes. Hasta la Vista Gran Canaria!🏝