Semuc Champey: Greengo’s 🌊👯‍♀️🕯🧙‍♀️

April 12, 2022 in Guatemala ⋅ ⛅ 26 °C

3 nachtjes in Greengo’s hostel bij Semuc Champey. Dit zijn blauwe watervallen in de jungle van Guatemala. Totaal andere omgeving. Omdat hier verder niets is, is alles in het hostel. Ik kwam pas laat aan, dus douchen en avondeten. De dag erna een dagtour met het hostel naar de watervallen en de grotten in. Het was een hele leuke groep meiden! Gabriel (Canadees), Jordy (Nederlands en eerder ontmoet bij Free cerveza), Lisa (Nederlands), Aniek (Nederlands), Bianca (Engels en eerder ontmoet in Antigua), Lara (Engels), Ellie (Engels) en Mia (Engels). Prachtige watervallen, eerst een hike naar het uitzichtpunt en toen konden we anderhalf uur even zwemmen. Daarna lunch en toen gingen we maar de grotten. Onze gids Enrique brak een vrucht open en heeft onze gezichten beschilderd. Toen kregen we een kaars. En daarmee gingen we de grotten in. Heel veilig en 8 meiden in een bikini op waterschoentjes met schmink en een kaars, klinkt ook wel verdacht veel als een cultactiviteit. Dus we hebben ons omgedoopt tot de cult oompaloompa witches. Paste wel. In de grot; lol gehad en een beeetje bang. Terwijl de kaars op je hand druipt probeer je een touw te volgen in het water. Sommige wat onhandig opgehangen ladders maakten omhoog en omlaag gaan wat discutabel. Maar weer heel eruit (paar blauwe plekken op de benen). Toen gingen we tuben. Dus met een band de rivier op en naar beneden. Nadat we los waren springen er dan 4 lokalen met een klein koelboxje het water in en verkopen je bier. Dan zeggen ze hun naam en moet je later op de kant betalen. Wat een goeie zaken. Uiteraard terug bij het hostel nog wat gezwommen, gegeten en verder biertjes en cocktails gedaan. Hele toffe dag gehad. Wat een verhaal weer haha. De tweede dag hebben we eigenlijk met zn allen aan het zwembad gelegen hier en lekker ontspannen. Boekjes lezen en tussendoor wat kletsen. Heerlijk. Morgenochtend een bus naar Flores. Hier heb ik 3 dagen een airbnb in El Remate en dan 2 dagen weer een hostel in Flores zelf.Read more