Ometepe, dag 4+5 ☕️🍫🍻

May 4, 2022 in Nicaragua ⋅ 🌧 28 °C

Woensdag heb ik weer met Bianca afgesproken maar nu bij een koffieboerderij, finca la Magdalena. Hier hebben we heerlijk ijskofdie gedronken en ik heb daarna nog een koffietour gehad. Super interessant weer. Wat een werk. Alles gaat nog vooral met de hand. Het plukken en uitzoeken. Alleen het pellen gaat met een machine. Op het eiland zijn ook veel stenen met tekeningen erop: petroglyphen. Deze zijn ongeveer 2 miljoen jaar oud. Daarna uiteraard een heerlijk kopje koffie nog op en toen naar een chocoladeboerderij voor de lunch, El Pital. Hier samen met Bianca, Fleur, Renske en een duits meisje gegeten. Super gezellig. In de avond weer met Ben afgesproken en samen pizza gegeten. Donderdagochtend heb ik een korte paardrijtour van 2 uur gedaan. Toch weer even lekker op een paard en super mooie omgeving. De rest van de dag lekker in de hangmat gehangen. In de avond weer met Ben afgesproken en zijn Engelse vriend op het eiland Charlie. Met zn drietjes italiaans weer gegeten en wat biertjes gedaan. Super gezellig. Leuke gasten. Ondanks een rocky start heb ik het heerlijk gehad op het eiland. Vrijdag naar San Juan del Sur.Read more