Calgary, dag 2+3+4 🥗👯‍♀️

June 10, 2022 in Canada ⋅ ☀️ 21 °C

De 2e dag (woensdag) in Calgary heb ik vooral wat onderzoek gedaan. Ik was vroeg in de ochtend gebeld en die had ik gemist, dus ik had een dagje om wat meer uit te zoeken voor de rest van Canada. Donderdag werd ik om 07:58 weer gebeld en helaas kon ik geen afspraak maken voor die dag, maar pas op maandag. Dus ben ik uiteindelijk toch in de rij gaan staan bij Service Canada. Uiteindelijk heeft het maar 1,5 uur geduurd! Daarna naar de CIBC, dat is een Canadese bank met een goed welkomstpakket (debitkaart, spaarrekening en creditcard gratis het eerste jaar). Ook is het een goed idee om een creditgeschiedenis op te bouwen voor als ik ooit een appartement wil huren. Bob, de eigenaar van het hostel heeft nog een artikel geschreven over globalisering, die heb ik gelezen. Heel interessant. Vrijdag ben ik met Natsumi (Japan), Kim (Zuid-Korea) en Narhiza (spreek uit als Nargiza uit Oekraïne) de stad in gegaan. Eerst mijn tas gedropt bij een nieuw hostel en toen geluncht en koffie gedronken, boodschapjes gedaan en nog een rondje en een biertje in het hostel. In de avond lekker boekje gelezen. Grappig feitje: Canadezen noemen de Canadese gans een ‘cobra-chicken’ dus een cobra-kip.

Zaterdag om 10:30 afgesproken met Darryl via een website Poparide. Hij zet mij af in Chaplin (6 uur rijden) waar ik opgehaald wordt door de eigenaar van de boerderij! Heel veel zin in!