Shanghai

July 27, 2018 in China ⋅ ☀️ 35 °C

Op deze laatste stop deden we rustig aan. Gratis drinken in een club, wat slenteren langs toeristische highlights en een sushibrunch als verlaat verjaardagsetentje voor Fiek. Belangrijk om te benoemen is dat onze dampende zweetschoenen bij binnenkomst van de luxueze sushitent werden aangenomen en we werden bediend in een gesloten ruimte met airco waar werd geklopt op de deur. Er werd nog net geen wachtwoord genoemd voor binnenkomst. Het was zelfs zo fancy dat we voor het eerst €14 pp aan eten hebben betaald en je slippers kreeg om naar het toilet in de shoppingmall te lopen.

Een ander hoogtepuntje was toch wel de fake market. Met enige trots wil ik hierover vermelden dat de Discount Dance voor het eerst zijn vruchten heeft afgeworpen (hoewel we eenmaal korting kregen door niet meer te dansen, uit angst dat de baas het zou zien). Ijskoningin Fieke heeft ons daarnaast ook menig jantjes bespaard. Voor wie er ook ooit een bezoekje aan wil brengen: continu je blote rug laten zien ("See? No money growing on his back!"), wordt niet echt gewaardeerd.