Banyuwangi

August 30, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 30 °C

Onze eerste stop in Java was Banyuwangi, in het meest oostelijke puntje van Java. De eerste dag ontmoetten we twee aardige, maar vrij stijve Britten en een Javaan, die met zijn drieën reisden en een auto met chauffeur hadden gehuurd. Voor een kleine bijdrage konden we meereizen naar het Forest Park en daarna naar Red Beach. Wij hadden geen idee wat we moesten verwachten, maar waren wel blij met een dagje waarin alles voor ons werd geregeld. Forest Park bleek een geinig parkje vol met harige bomen. Red Beach was een mooi strand, ook al was het een beetje bewolkt. Tijdens een wandelingetje in het water zag ik een zeeslang van zeker een meter lang. Een slang, in hetzelfde water als ons, op een halve meter afstand. Maar hoewel ik heel hard gilde: "AAARGH, FIEKE, EEN SLANG! KIJK! DAAR! EEN HELE GROTE!", bleef Fieke, koningin van de Irrationele Angsten, heel rustig en zei niets. Ze wachtte tot de slang voorbij gedreven was en daarmee de weg vrijmaakte om naar het strand te lopen. True story.Read more