• Day 5

Renfe: Jedinou jistotou je změna

July 30, 2021 in Spain ⋅ ⛅ 27 °C

Část Costa del Sol, kterou jsme se rozhodli podrobněji prozkoumat, leží hned za letištěm směrem na západ. Máme radost, že se tam jednoduše dostaneme z Málagy vlakem. Býval by to byl dobrý nápad, protože spoj vede z Málagy přes letiště, Torremolinos a končí ve Fuengirole, kam jsme se též chystali. Auto si tedy zatím nepůjčujeme a poznáváme krásu místní železnice. Doslova. 😅
    Jak řekl klasik, jedinou jistotou je změna a my už víme, jak to myslel. On mluvil o jízdních řádech Renfe, což je místní vlaková společnost! Nejenže vlaky nejezdí podle jízdních řádů, někdy prostě vynechají a nepřijedou vůbec. Což je paráda zejména pokud si jako my spletete směr cesty (ano, jeli jsme místo do Fuengiroly zpět do Málagy a všimli si toho až na třetí zastávce). Rychle jsme tedy vystoupili, zaradovali se, že další vlak, tentokrát již správným směrem, jede za 5 minut a čekali hodinu než něco přijelo. Upozorňujeme čtenáře, že standardní interval je 20 minut a ve Španělsku jsme zatím bohužel nenarazili na nějakou (vlastně jakoukoliv) nádražní restauraci, která by čekání jistě zpříjemnila. V tom špatném nastoupení jsme tak trochu nevinně, protože nás do vlaku doslova narvala místní pracovnice bezpečnostní agentury, která hlídá nošení roušek ve vlacích a na nádražích. Vlak přijel na čas, tak kdo mohl čekat, že je to jiný zpožděný vlak a navíc v jiném směru.
    Ještě nás čekala jedna cesta vlakem - na letiště do půjčovny pro auto na zvolený čas. 🤔 Vybaveni předchozími zkušenostmi jsme čas kontrolovali v jízdních řádech na nádraží, na Google mapách, na stránkách Renfe i u místního prodejce lístků. Všichni nám tvrdili, že vlaky jezdí jako vždy každých 20 minut. A všichni určitě byli překvapení, že tomu tak opět není, vlak prostě zase vůbec nepřijel. Ale na nás si nepřijdou, my jsme s tím počítali a dali si pořádnou časovou rezervu, takže jsme pro auto dorazili naštěstí včas. 🤠