• Day 7

Úchvatná Ronda

August 1, 2021 in Spain ⋅ ☀️ 33 °C

Od moře jsme zamířili již půjčeným autem (Citroën C4) do vnitrozemí. Ronda, hnízdící ve vnitrozemí na plošině rozťaté stometrovou soutěskou řeky El Tajo, je prý nejefektnější z měst provincie Málaga. Souhlasíme, i když jsme měst viděli zatím jenom pár - rozhodně ne všechna. Těžko si představit, že by ještě něco mohlo být více působivějšího. Její poloha působí nesmírně dramaticky a vynesla jí i jméno (obkroužená horami - masivem Serranía de Ronda). Udělali jsme si radost a ubytovali se v Paradoru, který je v prostorách bývalé radnice přímo vedle mostu nad roklí a nabízí tak úžasný výhled. 😍 Připomínáme, že Paradores je hotelová síť vlastněná přímo španělským státem. Jedná se o hotely na mimořádných místech nebo alespoň v mimořádných budovách. Kdo má rád Hemingwaye a četl jeho román Komu zvoní hrana, tak ano, bydleli jsme v bývalé radnici, kam byli sehnáni začátkem války "fašisté" z městečka, zbiti, lynčováni a následně svrženi z útesu. Epizoda prý vychází ze skutečných událostí.Read more