Phong Nha-Kẻ Bàng national park - dag 3

November 3, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om met de fiets naar de botanic garden te rijden. Deze helse fietstocht, of toch zo voorspeld door onze host en andere gasten, viel uiteindelijk best mee. Het was uiteraard wel zweten en zwoegen om hellingen van 10% stijgingsgraad te beklimmen. Zeker omdat onze fiets geen versnellingen had. We moeten dan ook eerlijk toegeven dat we zijn afgestapt op deze steile helling. Na een mooie tijd van 50 min kwamen we aan in de botanic garden.

In de botanic garden zelf namen we de middel lange toer deels door de jungle om dan bij een prachtige waterval uit te komen. Voorbij deze prachtige waterval spotte Tatjana nog wat leuke fauna, twee soorten hagedissen en een rivierkreeft (denken we, enkel een deel was zichtbaar).
    Achteraf gezien was het misschien niet nodig geweest om deze grotere toer te nemen en rechtstreeks met de korte toer naar de waterval te gaan. De wandeling door de jungle leverde Steven zijn eerste muggenbeet op. Hij voelde de mug bijten en sloeg ze dood, de trut. Maar in het begin van de wandeling kwamen we langs een mooi klein watervalletje dat het dan weer wel de moeite maakte, alsook al het mooie groen.

De terugweg met de fiets was dan weer aangenamer omdat het grotendeels bergaf was. De benen werden deze keer gespaard.

'S middags aten we lunch in onze guesthouse en namen we de bus richting het treinstation. Aan de bushalte dachten we (overmoedig) dat we het station wel te voet zouden vinden. Verkeerd gedacht! Na veel gevloek en gezucht, toch maar de taxi genomen. En nu zitten we hier op de trein richting Hoi An.