Ho Chi Min City - dag 2

November 10, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 28 °C

Deze ochtend hebben we lekker “uitgeslapen” na onze korte nacht. Of toch tot Steven niet meer kon slapen om 7u20. Hij is hier een gans andere mens, uitslapen zit er niet meer in. Voor onze reis was om 9 uur opstaan nog veel te vroeg voor meneer, nu kan hij niet langer slapen dan 8 uur 's ochtends. Zo zie je maar hoe mensen iemand totaal anders kunnen zijn op reis.

Onze voormiddag hebben doorgebracht in het War remnants museum. Het was een interessante trip maar zeer heavy. Vooral emotioneel gezien. Onze magen hebben een paar keer rondgedraaid. Buiten staan de grote helikopters en artillerie die gebruikt werden door de Amerikanen. Impressionant hoe groot deze dingen zijn en wat ze allemaal kunnen. Binnen in het gebouw komen de geschiedenis van de Vietnam oorlog en vele oorlogsmisdaden van de Amerikanen aan bod. Ook de verhalen en foto’s van oorlogsfotografen zijn te bewonderen. Alsook de zware erfenis van de oorlog en meer specifiek van het gebruik van agent orange (hoofdingrediënt: dioxine) en napalm wordt zeer grafisch weergeven. We besparen jullie de foto's..
    Buiten kon je ook de martelmethoden en gevangeniscellen bekijken. Je wordt er even stil van en denkt na over de recente actualiteit (IS schiet onmiddellijk te binnen).

Hierna, hebben we het rustig aangedaan en heeft Tat een gelato gegeten. Hierbij dronken we een Vietnamese koffie. ‘S avonds hebben we nog eens echt Vietnamees gegeten met wat street food en een lekkere gintonic in de rooftop bar tegenover ons hotel. Een lekkere afsluiter van Vietnam!

Morgenvroeg vertrekken we naar Cambodja. 6 uur met de bus naar Phnom Penh.