Elephant Valley Project

November 19, 2018 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

Geweldige dag vandaag!!

Deze ochtend werden we opgepikt door de mensen van Elephant Valley Project en naar de ingang van het park gebracht. Hier kregen we een uitleg over wat er allemaal met ons geld gebeurt. Zo helpen zij olifanten die hard werken bij de lokale bevolking. Dit doen ze door een contract aan te gaan met deze mensen waarop de olifant een bepaalde periode in het park komt om te rusten. De eigenaars worden vergoed tijdens deze periode. Ook dient deze ngo als ambulance en eerste hulp voor lokale mensen. De trainers of hier "mahouts" genoemd mogen ook mee naar het park. De verschillende gidsen en andere mensen die meehelpen zijn allemaal van de lokale bevolking. Dus ze zorgen ook voor werkgelegenheid.

In de voormiddag mochten we onmiddellijk met olifanten wandelen. Eerst zagen we een mannetjes olifant, Hen en later nog twee vrouwtjes Dho en Darling. We zagen ze eerst gewassen worden in de rivier. Daarna namen ze een modderbad en schuurde Dho tegen een boom om van de jeuk verlost te geraken. Hierna trokken de twee vrouwtjes de jungle in en wij volgden ze op de voet. Een fantastisch gevoel!

Op de weg naar het basiskamp voor lunch kwamen we onverwacht nog een ‘jonge’ olifant, Ruby tegen. Deze mochten we een aai op de slurf geven. Even verder zagen we eentje, Sambo in de ziekenboeg. Toen kwamen we aan en hadden een zeer lekkere lunch. Veel groentjes en veel fruit.

In de namiddag maakten we een stuk bos vrij om het kamp uit te breiden. Dit was voor ons voor vandaag het vrijwilligers werk. Tatjana had een ontmoeting met een grote spin van dichtbij. Gelukkig wist ze het zelf niet dat deze op haar rug zat! 😄 Iedere keer dat we een nieuwe spin tegenkwamen, zei Steven steeds, die op u rug was nog groter! ( onderaan staat er een spin met een hand ter referentie, deze was nog steeds kleiner dan degene op Tat haar rug .. ) Steven had ook een vriendje, maar wel een iets leukere. Er was namelijk een lokaal jongetje dat absoluut Steven wou meehelpen met emmers dragen. Heel schattig en deed ons heel erg denken aan een ander patatje dat ook graag emmers naar de wei brengt.

We hebben ook veel leuke mensen ontmoet. Zoals een vader en zoon die meedoen aan een Brits tv-programma waar ze zonder vliegen de wereld doorreizen op een beperkt budget. Zeer interessant! Een soort van Peking express. We zullen dus misschien ook op tv verschijnen! Of toch misschien ergens in de achtergrond ;)