• Day 97

Ubud - dag 2

January 29, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 33 °C

Opstaan, ontbijten, wassen en de was doen. Dat was het eerste deel van onze dag.

We hebben Ubud nog wat verder verkend. Vandaag wandelden we langs de rijstvelden net buiten het drukke centrum van Ubud. Heerlijk die rust! We zagen nog wat mooie reigers in de velden. Een oude man vroeg ons of we geen verse kokosnoot wilden drinken. Hij had een bankje met een afdakje langs de weg. Wij twijfelden even maar eigenlijk hadden we dit net nodig. Wat rust en verfrissing want ondertussen liepen we weer op het heetste moment van de dag in de zon. Nyoman, zo heette hij, toonde ons verschillende planten en ook zelfgemaakte kokosolie. Het was gezellig met het zicht op de rijstvelden.

We liepen verder en de weg werd steeds smaller, smaller en smaller. Uiteindelijk bleef er nog een klein wegeltje over. We moesten ergens een afslag nemen maar Google maps had ons weer liggen. Dus maar verder rechtdoor. We wandelden op een borduur langs een beekje want een andere weg was er niet. Dan weer op een klein wegeltje. Uiteindelijk werd het wegje breder en vonden we een brug, die ons de afslag bood die we nog hadden. Dan was het een eind terug in de andere richting tot we aan de resto kwamen waar we wouden lunchen. Tat was ondertussen al slapjes geworden door de honger.

We lunchten lekker met een mooi zicht op enkele rijstvelden. Dan was het tijd om terug te keren naar ons hotel voor een plons in het zwembad. Maar eerst werd er nog een verfrissende en lekkere tussenstop gemaakt bij het ijssalon. 😄 Wat zwemmen en dan een frisse, lokale pint op ons terras drinken.

We besloten om Grieks te eten deze avond. Dat was al lang geleden! Man, heeft dat gesmaakt! Heerlijk! Eerst een dip mezze, gevolgd door een vegetarische moussaka voor Tat en köfte voor Steven.