Ubud - dag 4

January 31, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Na een bloedhete dag gisteren, werden we wakker met regen deze ochtend. Maar dat hield ons niet tegen natuurlijk. Regenjas aan en we waren weg. Tat spotte onmiddellijk een cool dier. Een palmcivet, waar dure luwak koffie mee wordt gemaakt, op een tafel in een café. Uiteraard hoort die hier niet thuis, maar het bleef wel cool om te zien. Deze ochtend bezochten we het sacred monkey sanctuary. Dit is een stukje bos in centrum Ubud waar long-tailed macaques leven. Het bos heeft een speciale betekenis voor de lokale mensen en er zijn ook verschillende tempels te zien. De tempels zijn afgesloten voor de toeristen, want deze worden nog door de lokale bevolking gebruikt om te bidden. En natuurlijk zijn er ook heel veel aapjes. Ze zijn gewend aan mensen en komen dan ook vrij dichtbij, maar ze blijven onvoorspelbaar. Plastieken zakjes en flessen moeten er dan ook aan geloven 😜 tijdens onze wandeling door het bos stopte het met regenen dus dat was leuk. Maar dit betekende ook dat het drukker werd met toeristen. Wat grappig is, is dat de aapjes ook buiten het bos komen. Zo zitten ze op de elektriciteitsdraden in de omliggende straten en durven ze wel eens iets stelen uit de omliggende shopjes. Je hoeft dus niet per se het bos in te gaan op aapjes te zien.

Ons middageten aten we bij de kleine broer van een zeer bekend restaurant. Locavore is het hoofdrestaurant en biedt degustatie menu's van wel 9 gangen. Het is wereldberoemd en je moet maanden op voorhand boeken. Maar gelukkig hebben ze ook een tweede kleinere resto voor enkel ontbijt en lunch. De kaart was beperkt maar wel lekker. Steven had een burger en Tat een speciale croque.

In de namiddag deden we nog wat shopjes en keerden we terug om nog wat te lezen. We moeten namelijk de rest van onze reis nog plannen 😜 Maar eerst was het tijd voor een belangrijke stop. Steven wou namelijk naar de kapper. Er was er een net voor ons hotel. En dus gingen we naar binnen en werd Steven mooi bijgeknipt 😁

'S avonds gingen we sushi eten, iets waar Steven al even naar uit keek 😁