Ubud - dag 6

February 2, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Onze laatste dag in Ubud, dat betekende uitslapen. De voorbije dagen hadden we de stad en omgeving al vrij goed verkend, dus was het vandaag (nog meer) op het gemakje. In de voormiddag werkten we een beetje aan onze planning voor in Nieuw Zeeland. Makkelijker gezegd dan gedaan, want daar zijn ook zoveel leuke dingen te zien en te doen, dat kiezen niet makkelijk is. Je weet wat ze zeggen "kiezen is verliezen". Toch is het iets wat we al veel hebben moeten doen deze reis. Er valt nog zoveel te beleven in Azië dat we zeker nog eens terug komen. 😉

'S middags gingen we eten in een super gezellig restaurant. We aten huisgemaakte pasta die verrukkelijk was! We zaten ook erg op ons gemakje met uitzicht op een mooi rijstveld midden in de stad. We vermoeden dat de rijstvelden in de stad wel meer een esthetische dan financiële waarde hebben, maar het blijft wel gezellig. Onze ober was ook super vriendelijk en gaf ons tips en uitleg over Bali. Zo is er in maart een hindoeïstische feestdag op Bali waarbij er een hele dag gezwegen wordt. Er wordt ook niet gereden, geen elektriciteit, de luchthaven is zelfs gesloten en de mensen blijven de hele dag binnen. Dit vindt enkel plaats op Bali.

Hierna was het uiteraard tijd voor onze dagelijkse plons. Mmm zo heerlijk en dat terwijl het in België aan het sneeuwen is. 😜

In de namiddag veranderde het weer wat en tegen dat we gingen eten was het aan het stortregenen. Tja regenseizoen hé. (Ze zouden eens naar België moeten komen tijdens de herfst of lente of winter of zomer. 😜) In onze regenjas gingen we op zoek naar een restaurant dat ons aanstond. Steven zag een klein gezellig Balinese restaurant. De kaart zag er veelbelovend uit. We bestelden een lekkere mocktail en de suggesties van de chef. Steven nam gecarameliseerd varken en Tat gele curry met "silken tofu". Het was echt heerlijk! Dit was toch een van de beste maaltijden hier en dat zegt al veel in deze culinaire stad.