Nusa Lembongan

February 3, 2019 in Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Vandaag namen we afscheid van Ubud en namen we de taxi gevolgd door een 45 minuten durende boottocht naar Nusa Lembongan. Het verliep allemaal heel vlot. De taxi deelden we met een vriendelijke Canadees. De boot met heel wat andere mensen. Er was wat meer volk dan we hadden verwacht. Op de boot, brak het zweet Steven uit. Het was hier heel warm in het overdekte gedeelte met al dit volk.

Aangekomen was het gelukkig niet ver naar ons hotel. We mochten direct in onze kamer. Het is een leuk hutje met een terrasje. We verkenden een klein deeltje van het eiland. Voornamelijk de buurt rond ons hotel en aten tijdens de middag in een klein restootje. Dan liepen we naar een strandje dat wat verder lag dan het strand vlak aan ons hotel. Hier lag er veel zeewier op het strand. Er zijn hier dan ook zeewierboerderijen in de buurt. We zijn ons ook eens gaan informeren om een snorkeltoer te doen. Verder in de namiddag planden we onze route in Nieuw-Zeeland verder. We zitten al aan teveel dagen (ongeveer twee weken om precies te zijn). Dus zit er niets anders op dan onze vlucht naar huis uit te stellen. 😁

Even een plons in het zwembad om af te koelen. Dan informeerden we ons om een initiatie-duik te doen in zee. Zo hopen we te weten te komen of het iets voor ons is of dat we het bij snorkelen gaan houden. We aten met zicht op zee en het strand, waar de lokale kinderen speelden. Over de heuvel naast ons kleurde de hemel mooi rood-oranje toen de zon onder ging.