• Day 118

Jimbaran

February 19, 2019 in Indonesia ⋅ ☀️ 32 °C

Gisteren was een rustig dagje, waarbij we nog wat bekwamen van onze liveaboard. We zetten ons in gezellig cafeetje dat we hadden leren kennen via onze duikclub. Mooi interieur, goeie Wi-Fi en airco, meer hadden we niet nodig. In de namiddag gingen we nog iets drinken bij onze duikclub. We zagen onze twee duikbuddies nog en onze dive mom heel eventjes. We namen afscheid en gingen opzoek naar eten. We wouden pizza gaan eten, maar de resto was toe voor renovatie. Wat verder in de straat vonden we een Griek. Hier was het heel lekker, maar de eigenares was wel een figuur, vrij grappig.

Deze ochtend stonden we op voor onze vlucht terug naar Bali. We gaan Labuan Bajo wel missen, vooral de mooie natuur er rond. Maar we komen zeker nog eens terug om de rest van Flores te verkennen.

We hadden vervoer naar de luchthaven via onze guesthouse geregeld. Alles verliep vrij vlot tot dat we ineens stopten en de passagier en bestuurder van plaats verwisselden. Een politieagent vroeg om papieren en keek heel streng. Uiteindelijk mochten we door. Dit ging niet zo vlot want onze nieuwe bestuurder kon blijkbaar niet zo goed met versnellingen rijden, hij viel constant stil. Iets verder was de straat volledig geblokkeerd door een politiecontrole. Onze chauffeur legde uit dat er veel illegale voertuigen zijn. We werden wederom gecontroleerd en de politieagent vroeg iets van taxi. Het antwoord was blijkbaar niet goed genoeg want hij kreeg een kleine mep in zijn gezicht. We moesten ons inhouden om niet te lachen. We vermoeden dat de agent vroeg of hij een taxi Licentie had en dat hij iets antwoorde dat hij het gratis deed. Het was overduidelijk dat wij toeristen waren dus de agent zal dit niet geloofd hebben, vandaar de mep. We mochten wel door en dat was een opluchting want langs de kant stonden veel brommers die blijkbaar in beslag genomen waren. Ondanks nog wat stilvallen bereikten we de luchthaven veilig.

Onze vlieger was kleiner dan anders. Er waren maar vier stoelen per rij. Er zat ook totaal niet veel volk op, dus konden we allebei onze stoel naar achteren doen en wat relaxen. We hadden ook mooi zicht op de eilanden tussen Flores en Bali. Heel prachtig om dit vanuit de lucht te zien.

Onze laatste bestemming in Bali is Jimbaran. Dit is een dorp langs de kust, ongeveer 15 min rijden van de luchthaven. Jimbaran is vooral bekend voor zijn seafood. 'S middags aten we met onze voeten in het zand op enkele meters van de zee. Daarna vonden we een gezellig café waar we enkele uren gespendeerd hebben. Wat vooral top was voor Tat, was dat er twee katten waren. Ze waren verzorgd en vriendelijk, dus volgde er een intense aaisessie. We missen onze beestjes toch wel.

'S avonds keerden we terug naar het strand voor een echt seafood festijn. We bestelden een gebarbecuede vis en scampis. Er zaten ook verschillende sauzen, groentjes en rijst bij. Het was echt lekker en de setting was super. Wederom met onze voeten in het zand en we konden de zon zien ondergaan. Het was wel veel drukker dan 's middags. Er waren veel Aziatische toeristen toegekomen. Deze waren soms wel grappig om te zien. Met een volle maag gingen we terug naar onze guesthouse en kropen we in ons bedje.