Cairns

February 22, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 32 °C

Gisteren was onze laatste dag in Bali. In de voormiddag deden we strandwandeling. We genoten van de golven die over onze voeten spoelden. Jimbaran heeft niet veel anders te beleven dan zijn strand. Maar we vonden het zeker niet erg om enkele dagen te relaxen. 'S middags gingen we nog een laatste keer seafood eten op het strand. Het was wederom uitstekend. In de namiddag gingen we naar het café met de katten. Er was een mooi zwembad en de eigenaar zei ons dat we er gebruik mochten van maken. Dat lieten we ons geen twee keer zeggen. 'S avonds aten we hier en het was heerlijk. Dan was het tijd voor de taxi naar de luchthaven. Aan de check-in balies stond al veel volk. Voor een keer geen Aziaten, maar Australiërs, want ja we vlogen naar Cairns 😁 Alles verliep vlotjes tot we aan de gate toekwamen om te boarden. Er was een lange rij en ze waren nog bagage aan het controleren. Vreemd want we waren al door alle controles gegaan. Blijkbaar werd er hier pas op vloeistoffen gecontroleerd. Dus mochten we ons drinkwater niet meenemen, terwijl we dat hadden gevuld op de luchthaven zelf. Vreemde regels hier.. We waren wel wat ambetant want nu hadden we geen drinken meer voor op de vlucht. Maar uiteindelijk bleek dat we onze drinkfles mochten vullen in de vlieger, de stewardessen waren heel vriendelijk. Onze vlucht was een nachtvlucht dus probeerden we wat te slapen, maar dit was heel moeilijk. Om 3u 's ochtends, 5u lokale tijd landen we in Cairns. We moesten door een biosecurity controle. We waren hier op voorbereid en hadden al onze spullen die een risico konden zijn te samen geplaatst. Uiteindelijk bleek alles ok, dus waren we ontzettend blij. De medewerkers op de luchthaven waren super vriendelijk en maakten zelfs grapjes. Dit waren we niet gewoon van in Azië, hier waren de medewerkers vaak wat grumpy 😜 we hadden een airbnb gehuurd in Cairns en met de uber gingen we hier heen. Toegekomen kropen we terug in ons bed om wat slaap in te halen.

Tegen de middag werden we wakker. Natuurlijk hadden we honger gekregen en was het tijd om eten te gaan zoeken. We zochten onze weg en vonden een leuke bar met zicht op de zee. Hier geen mooi strand, maar "mud tidal flats". Eigenlijk nog beter voor ons, want dit was de ideale plek om vogels te spotten. We aten allebei een burger en die was heel lekker, maar ook wel groot en met veel frietjes. Dat waren andere porties dan in Azië. Tat heeft de helft van haar frietjes laten liggen 😜 we wandelden verder via een promenade langs de kust. Plots spotten Steven iets in de verte. Twee pelikanen zaten op het strand! We vonden dit heel cool, want ze zaten super dichtbij. Ze zaten op hun u gemak een dutje te doen, dus konden we hun bek niet zien spijtig genoeg, maar het was sowieso een spectaculair zicht. Hierna passeerden we een groot publiek zwembad, blijkbaar gratis. Was ook wel leuk om te zien, maar helaas hadden we onze zwemspullen niet mee. Het had wel deugd gedaan een verfrissende dip, want het is ook hier bloedheet. We zochten dan maar afkoeling in een shopping center. En Steven kocht een nieuwe zwembroek. Een "groene" gemaakt van gerecycleerde visnetten. We kochten ook nog zonnecrème die het rif niet beschadigd, want dat gaan we morgen bezoeken. We wandelden verder door de stad en zagen vele mooie gebouwen. Er was ook een overdekte markt die organische groenten en fruit verkochten. We besloten hier al een deel van onze inkopen te doen. De rest deden we in een supermarkt wat verderop. In onze airbnb hebben we een keukentje dus kunnen we terug wat koken. Voor de rest vonden we Cairns wel een leuke stad, niet te druk en voetgangervriendelijk. De mensen zijn wel iets anders, allemaal vriendelijk, maar toch wat bruter dan we gewoon zijn. Het is wat wennen 😜