• Day 128

Otago Peninsula

March 1, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

Na een frisse nacht was het tijd om verder te trekken naar Otago Peninsula. Na enkele pitstops voor uitzicht en toiletbezoek, bereikten we de uiterste punt van het Peninsula. Hier was een broedkolonie van albatrossen. Dit was vrij uniek, want deze is de enige op het vaste land, normaal gezien broeden deze vogels enkel op eilanden. We konden enkele kuikens en volwassen vogels zien vanuit een schuilplaats. De volwassen vogels zijn heel indrukwekkend, hun vleugels zijn drie meter lang. We hadden geluk want we zagen er ook enkele in vlucht. We zagen ook speciale aalscholvers, hier shags genoemd.

Hierna namen we een padje naar beneden en daar zagen we "fur seals" op het strand. Op het land zijn deze dieren niet zo sierlijk. Ze hobbelen en bobbelen over de rotsen. Natuurlijk waren we wel superblij om deze te zien. Een ander pad boven gaf een mooi uitzicht op de kliffen en rotsen in de zee. Hier zagen we nog veel meer zeehonden, maar ze waren wel veel verder weg. We zagen ook lepelaars en nog verschillende albatrossen in vlucht. We kregen er maar niet genoeg van, maar de wind was heel fel. Oplossing Steven kocht een muts en Tat oorverwarmers. Dit hielp toch al een beetje. Buiten de wind was het wel prachtig weer, als het windstil was kon je in t-shirt rondlopen. Helaas duurde de windstille periodes niet meer dan 5 seconden. 😜

Deze keer kozen we voor een betalende camping, want we hadden eens zin in een warme douche. We hadden geluk, want het was ongeveer de laatste plek op de camping. Onze plek was wel wat kleiner en we hadden geen elektriciteit, maar dat was ok. Na een korte wandeling gingen we allebei douchen. Aah wat kan dat toch deugd doen zo'n goeie warme douche! Hierna was het tijd om te koken. Nog altijd vrij simpel maar wel wat meer werk. Rijst met een soort currysaus, met wortels, look, ajuin, kikkererwten en halloumi. Mmm dat smaakte wel. Het was nog steeds vrij fel aan het waaien dus besloten we om wat in de gemeenschappelijke ruimte te gaan zitten. Dit was eigenlijk de keuken met zitplek. Het was een vrij indrukwekkende keuken en iedereen was druk in de weer. We relaxten een beetje en hadden een beetje Wi-Fi dus konden we laten weten dat we nog leefden. 😜