Fiordland

March 5, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Deze nacht tijdens Tat haar toiletbezoek hadden we het genoegen om een prachtige sterrenhemel te bewonderen. We zaten redelijk ver van de bewoonde wereld en er was geen licht op onze camping. De ideale gelegenheid om sterren te kijken.

'S ochtends stonden we vroeg op, want we wouden graag nog een wandeling doen voor we vertrokken. Van onze camping was het eventjes rijden over een grindweg tot aan het meer. Lake Hauroko is het diepste meer van Nieuw-Zeeland. Een wandeling langs heel het meer was niet haalbaar, maar een korte wandeling doorheen het bos langs de oever wel. Het bos was heel speciaal, precies vanuit de tijd van de dino's. Hadden we tijd gehad waren we zeker nog langer gebleven.

Onze volgende stop was Te Anau, dit is zowat de hoofdstad van Fiordland. Hier gingen we naar het informatie center om een boottocht te boeken in Milford Sound. Dit is een zeer bekende fjord en volgens sommige de mooiste van Nieuw-Zeeland. We wouden dit zeker doen, omdat er ook wel wat aquatische dieren te spotten zijn. Milford Sound is ook de enige fjord die je met de auto kan bereiken. De weg er naartoe is al een attractie op zichzelf. Het is een weg door de bergen die fantastische uitzichten geeft. Maar dat is allemaal voor morgen.

Te Anau ligt aan het Te Anau meer en onze camping heeft er een mooi uitzicht op. Wij natuurlijk heel blij. We deden een wandeling langs het meer en stopten bij de bird sanctuary. Hier zagen we de Kaka, een soort grote papegaai met mooie kleuren, maar geen felle kleuren. Ze waren heel entertainend en hopelijk zien we er een in het wild, al is de kans klein. We zagen ook een soort parkieten, een uil en verschillende soorten eenden. De meest speciale vogel was de takahe, een soort grote waterkip. Ze dachten dat deze vogel uitgestorven was, maar uiteindelijk werd toch nog een populatie gevonden in Fiordland.

Daarna was het tijd voor wat rust op de camping, gevolgd door ons zelfgemaakt diner.