• Day 135

Westcoast

March 8, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

Vandaag reden we definitief weg van het zuiden. Onze route nu brengt ons dichter en dichter bij het Noordelijk eiland. Maar we zitten nog steeds vrij zuidelijk, wel langs de westelijke kust momenteel. En die is ook prachtig.

Maar voor we aan onze tocht begonnen was het eerst nog tijd om inkopen te doen in Wanaka. Ook een toiletstop hoorde er nog bij. Maar daarna waren we weg. Het weer was weer opgeklaard en een zonnetje lachte ons tegemoet.

Onze eerste stop was aan de blue pools. Een vrij populaire stop blijkbaar. Er was een grote parking en deze stond bijna helemaal vol. Een korte wandeling door het bos bracht ons aan een rivier. Hier konden we over via een soort hangbrug. Nog iets verder volgde een tweede brug en deze hing boven de blue Pools. Deze waren niet zo blauw als op de foto, waarschijnlijk door de hevige regenval van gisteren. Het bleef wel een mooi zicht. We wandelden nog wat verder door het bos en dan was het tijd om terug te keren. Het was ondertussen al middag en we hadden honger gekregen. Gelukkig was er niet veel verder een parking met plaats om te picknicken en een openbaar toilet. We aten restjes van gisteren en hadden een mooi uitzicht op de bergen.

We reden verder en waren echt betoverd door het landschap. Op een bepaald moment waren de toppen weer zo hoog dat ze besneeuwd waren. We konden ook mooi de lijn zien waar de bomen stopten met groeien.

Er waren ook vele watervallen door het smelten van de sneeuw. We stopten bij een om hem eens deftig te bekijken. Het was wel de moeite, al zat er wel een rivier tussen.

We reden verder tot een uitkijkpunt dat een typisch beeld gaf van de westcoast. Namelijk ruige zee aan de ene kant en bos langs de andere kant. Nog een laatste stop aan de kust bij een koffieshopje om een lekkere warme koffie en chai latte te drinken. Een ijsje mocht ook niet ontbreken, al was het daar ijskoud door de wind.

Onze laatste stop was het dorpje bij fox glacier. We zorgden eerst voor een camping plaats, maar daarna was het direct tijd om de gletsjer te gaan bewonderen. We zagen hem beter als verwacht dus waren we content. Spijtig genoeg waren de wandelingen wel afgesloten en moesten we het stellen met de viewpoint. Maar geen probleem morgen rijden we verder tot een andere gletsjer.