Kalaw --> Nyaung Shwe

December 13, 2017 in Myanmar ⋅ ☀️ 21 °C

Wegens slechte WiFi een late post van mijn reis door Myanmar:

Na een lange busrit van Bagan aangekomen in Kalaw, een dorp in het Noorden van Myanmar. Hier heerst een compleet andere cultuur dan het Zuiden. Landbouw en ambacht zorgen voor de voornaamste kostwinning.
    We trekken twee dagen door het heuvelachtige platteland van Kalaw tot Inle lake en passeren langs heel wat chilli plantages, waar vrouwen met de hand de oogst ophalen. Een groot deel van de opbrengst is export voor de rest van het land. Wanneer we de tweede dag vroeg vertrekken zorgt de mist boven de agaves voor een mysterieus tafereel.
    Eindelijk aangekomen aan de voet van het gebergte zien we de kanalen van Inle lake. De boottocht over de kanalen en het meer is een van de mooiste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Overal zie je paalwoningen, drijvende boerderijen, die onder andere de lotusplant kweken en verschillende vissers die met een speciaal net in een kooi uit bamboo hun vangst ophalen door de vissen in de val te lokken.
    De boot zet ons af in een guest house in Nyuang Shwe, een klein dorp gelegen aan de oevers van Inle Lake. De volgende avond bezoeken we de “Red Mountain Estate” wijngaard en proeven verschillende wijnen. De locatie van de wijngaard is ideaal en geeft uitzicht over de bergketens en Inle lake. Het prachtig kader straalt iets sjieks uit en laat mij even vergeten dat ik op een backpackers vakantie ben.