"Japaner, japaner" och ännu mer tempel.

January 6, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 29 °C

Idag var dag 3 av 3 bland templen. Denna gången åkte vi en tur som kallas miniloopen. Och det blev en av de tuffaste men härligt.
    Vi började med templernas tempel Angkor Wat. Detta var en fantastisk upplevelse detta gigantiska tempel. Se allt de tillverkat i sandsten. Måste upplevas i verkligheten för att känna vidden av alla dessa byggnadsverk. Kort ger inte samma "feeling".
    Vilken värme och dessa japaner, överallt och hela tiden tar kort. Tror att det går minst en selfiepinne på varje Japan. Gör inte saken man har en unge med ljust hår och BLÅA ögon. De flesta asiater smälter när de ser Charlie. Han lär finnas i ett gäng kameror just nu. Men glad för uppmärksamheten.
    Sedan blev det ett tempel vid namn baylon. Och dessa ansikten som var gjorda i stenen.. Sprang på en guide som gav oss lite historia samt bra photomoment.
    Sedan var jag och Kevin uppe i ett högt tempel. Vilja trappor, stor eloge till Kevin att orka detta.
    Som grädde på moset avslutade vid ett tempel som heter Ta phom. Detta är känt från filmen Tomb Raider. Vilka träd som fanns där gigantiska med otroliga rötter som gick över murar o sten.
    Efter detta blev det hemgång med vår "vän" som kört runt oss i sin tuk-tuk. Nu en efterlängtad dusch sen middag. Btw ny maträtt hittade. Ka laok så god. Kött wokad i en god sås med ris och ett stekt ägg.
    Tills vi hörs igen.