• Day 6

Far o flyg...

January 7, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 31 °C

Idag hade vi sovmorgon efter gott upp 6.30 de senaste dagarna. Satt klockan på 8.30. Mmm va skönt. Men vem vaknade kl 6.30 hur pigg som helst. Jo jag 🙋. Resten av familjen sov. Då tog jag mig en morgonpromenad i Siem Reap.
    Visste att det fanns några geocacher i centrum dom kunde man ju logga. Härligt att se Siem Reap att vakna medan man åkte fram med en tuk-tuk med en nybrygg kaffe i handen. Och en behaglig värme att vistas i.
    Efter en promenad på ca 3 km så kom jag tbx till hotellet. Familjen var vaken och dags för frukost. Sedan blev det bad och sökning för hotell i Sihanoukville som vi skall resa till idag.
    En tuk-tuk rymmer en familj på 4 Pers plus dess bagage för en månad. Behöver jag berätta hur tuk-tukn såg ut... 😀
    Nu har vi landat i Sihanoukville. Och inget bokat. Träffade ett äldre svenskt par som inte hade bokat hellre. Vi slog våra påsar ihop. Så vi lyckades få en transport med en buss. Och de frågade vilket hotell skall ni bo på? Ingen aning släpp av oss någonstans i närheten av huvudgatan så löser vi detta. Där stod vi mitt på jordvägen som var huvudvägen. Damerna tog initiativet och tog en tuk-tuk och letade någonstans att sova. Medan vi herrar tog barnen och gick in på närmsta pub...
    20 min senare så var 2 rum fixade. Vi fick en bungalow ca 15 m från havet/ nackdelen är att det är lounge utanför får ser om det hörs något... Det är ju ändå bambu.. Lite dyrt 30 $ natten och kall vatten. Men underbart.
    God natt tills vi hörs igen.