• Day 13

Monkey business...

January 14, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

Idag hade vi sovmorgon dvs ingen väckarklocka som störde. Kevin o Charlie hade åkt på någon dum bakterie. Lite lätt magsjuka. Började på en restaurang när helt plötsligt Kevin spydde 5 min senare kom det från Charlie. Det var bara att dra sig därifrån. Tur man åker tuk-tuk öppna fönster... 😷
    Natten gick bra för Charlie men Kevin fick springa till dass några gånger.
    Men nu börjar det plana ut på kvällen.
    Jag och grabbarna åkte upp till bergen för att träffa en dam i skogen som hade lite apor, medan J åkte till stranden. Det var ett tips jag fick av en tysk här i Kep. Ett mycket trevligt möte med denna äldre kvinna. Hon hade 2 skadade apor samt en kungspyton som hon tog hand om. Intressant att höra hur hon hade räddat dessa från vara en turistfälla. i närheten låg det en fjärilsfarm perfekt avrundning på förmiddagen. Sedan var det sol o bad. Samt möte med vilda apor som var vid stranden.
    Nä dags för middag för imorgon blir det båttur igen...
    Tills vi hörs igen. Krama varandra i trafiken.