• Day 16

Back to the city..

January 17, 2016 in Vietnam ⋅ 🌬 15 °C

Efter vaknat och insett att ens rygg fanns där. Pga av att madrasserna var av frigolit-typ. Och att vi insåg att hela strandområdet stängde ungefär vid 18-tiden på kvällarna så dags att ta sig vidare.
    Detta beslutades efter att vi insåg en riktig frukost fanns knappt i närheten. Om man inte gillar ris o nudlar till frukost. Lyckades få ett par vietnamesier att steka några ägg samt lite bröd.
    Btw Engelskan är inte bra här i Vietnam men med gester o leende kommer man långt.
    Så det blev bad och sedan in till Ha Tien för att ta on på ett riktigt hotell. Fick tag i gubben med tuk-tukn som körde oss dit och bestämde en tid för pick-up. När tiden var slagen så kom det ingen gubbe med tuk-tuk. Hmm Men efter ca en kvart så dök han upp med 4 passagerare till i den lilla tuk-tukn. Och vi med våra väskor. Men som sagt finns det hjärterum så går det.. Det var trångt o varmt o hålla väskor som hängde utanför...
    Äntligen kom vi fram till hotellet, helt ok. Tom kylskåp, mm kall snus...
    Insåg att det har marknadsdag idag o utanför hotellet trevligt o kolla på allt de sålde. Letar efter ett par nya foppatofflor för mina är det hål i. Lätt att hitta 46:or bland dessa småfotade folk... Men skam den som ger skall hitta. Samt en rishatt...😀
    Tills vi hörs igen. Krama varandra i trafiken.