• Day 3

" vägen leder oss..."

July 11, 2018 in the Netherlands ⋅ 🌙 16 °C

Igår blev det en köra dag, dags att sätta GPS på Holland. Först till Citti o handla lite inför semestern. Sedan var det bara att sätta GPS på någon holländsk ort vid gränsen.
    Vi åkte vid 11 från Kiel och enl gps 4 timmar att köra.
    Det gick bra hela vägen förutom köer vid Hamburg och Bremen. Bremen använde vi goggle som erbjöd en väg som var längre men rullade hela vägen. Går nog mer åt goggle som gps.
    Tog en lunch på en typisk rastplats bestående av macka o ost.
    När vi kom in i Holland så var det dags att hitta camping. Goggle igen rekommenderade en vid en by som heter Midwolda o campingen Bouwte. Snygg och ren camping. 31 euro för en natt. Gjort en sjö med vattenhinder klart uppskattat av barnen.
    På tält/ husvagns platserna var det öde så gott om plats fanns det. Mysiga platser med höga häckar runt omkring. Rent o snyggt.
    Blev grillad falukorv o pasta till middag.
    Varmt men härlig. Imorgon ny dag...
    Krama varandra i trafiken, over and our.