"In to the city.."

July 13, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 21 °C

Storstad på programmet. Dags att göra Amsterdam. Och se vad det har att erbjuda för oss.
    Vi tog metron in till staden, låg ca 10 min från campingen. Och det tog ca en halvtimme in. Perfekt hamande mitt i smeten vid centralen i Amsterdam.
    Där vi började att vandra runt i staden, fin stad. Var ca 30 år sedan jag var här senast och det var sig likt. Skrämmande att se hur deras syn på cannabis är. Dessa coffeshop man gick förbi, lukten var speciell. Och alla känns det som röker. Lite manyana över de som bor i Amsterdam.
    Vi testade på de berömda pommes som de har här. Charlie var helt galen i dessa. Riktigt goda.
    Sedan har de underbar öl i detta land. Några pubar blev det på vägen medan vi gick runt hela old town.
    Kevin undrade varför tjejer stod i fönstren på vägen. Vi sade de visade kläder som de sålde... 😯
    Det går inte att undvika red light district för det ligger i old town.
    Hade fått tips att besöka 2 bryggeri via nätet att besöka det var intressant o gött.
    Käkade gott kött på Argentinask restaurang på kvällen.
    En trevlig dag i staden blev det kan vi summera. Var väl hemma vid 22 på kvällen.
    Bestämmde att morgondagen blir en slappa dag vid sjön bredvid.
    Krama varandra i trafiken, over and out.