"Bang som en boumerang.."

July 14, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 20 °C

Den här dagen blev det till en början en slappar dag vid stranden. Bor nära en sjö/ parkområde påminner lite om Slottsskogen fast utan djur. Misstänker ett andningshål för Amsterdamsbor.
    Vi tog våra cyklar och cyklade runt tills vi hitta en riktig fin strand med toaletter och ett lekland bredvid.
    Jag lämpade av familjen vid stranden. För jag hade sett att det fanns en massa geocacher runt sjön. Är ju inte den som gillar och ligga på en strand. Hittade väl en 10 cacher på den turen. Fint område.
    När jag kom tbx blev det simtur med barnen o lite löpning med kidsen runt stranden.
    Hade sett på Google Maps att det fanns ett fort i närheten. Endast 20 min med cykel. Funderade att åka dit frågade resten av familjen om de var intresserade. Grabbarna var på. Så jag tog kidsen och cyklade bort.
    Vilka fina cykelvägar de har här och helt platt. Underbart. Men när vi kom till byn som låg vi fortet hade de någon form av byfest. Det var kaos där inne i byn. Det var bilar, bussar, cyklar och massa folk. Och ingen cykelbana. Där kom jag o grabbarna in. Men de skötte sig galant i detta kaos. Lätt nervös blev man.
    När vi kom till fortet så fick vi en privat guidning av en grym guide som nog talade mer om Sverige han hade besökt för 2år sedan. Han visade sin käraste ägodel, en keps med Hälge på...
    Fortet var ett gammalt fort som hade använts för att försvara Amsterdam. Det lades ner efter andra världskriget. Men hade gjorts ordning. Ungarna tyckte det var kul och se allt. Helt plötsligt så kommer en annan guide och talar om att de kommer skjuta en kanon och vi fick vara med och se. Ungarna blev helt i extas. De hade typiska kläder och laddade med krut o mjölkpulver? Mjölkpulver hade de för effekten ryker mer sa guiden.
    Håll för öronen sa guiden till barnen. Jag tänkte det poffar lite, men j*dra vad det small. Det skakade i marken. Roligast var Kevins skratt åt min reaktion när det small.
    Sedan var det bara att cykla hem till sambon på stranden. Vi cyklade nog en mil och ingen klagade. Härlig dag. Avslutades med att vi grillade 2 kilo kycklingklubbor.
    Krama varandra i trafiken, och over and out.