”Wheels are rolling..."

July 17, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 23 °C

Då var det dags att säga hejdå till Amsterdam för den här gången. Dags att packa husvagn och familj och dra söderut i Holland.
    Hade fått tips om Scheveningen av en holländare. Ligger visst vid Haag eller Den Haag som de skriver i Holland. Det är ett stort område med mycket trafik och folk. Där kom silverpilen in med buller och Bång. Tog runt 50 min o köra dit. Men hittade ingen camping och ingen p-plats för vårt ekipage. Så detta ställe får utforska en annan dag. Letade lite vad som fanns inärheten, Google förslog Delft. Det var bara att tråkla sig ur den här staden. Det var mycket trafik samt att det var något toppmöte eller nåt för det var mycket kolonner som stoppade trafiken med hjälp av polisen. Suck.
    Det tog väl en 20 min till Delft.
    Första stället vi kom till hade en plats kvar för 5 nätter. Den knep vi och vilket härligt område. Något form av andningshål för Delftbor. Rena landet. Men ändå nära city ca 5 min med cykel.
    Fick en bra plats där min kunskaper i backning fick ställas på prov. Men in kom vagnen och sedan sätta upp allt i hettan. För det är varmt o skönt. Insåg att det fanns pool på området och bra servicehus.
    Sedan fick jag uppdraget att skaffa middagen, cyklade in på ca 10 min till närmsta affär, Aldi. Plockade väl ihop varor för ca 300 spänn. Kom till kassan och insåg här tar vi inte kort. *Suck* Vad är det med Europa och dessa pengar. Använd kort och Swish... Fick ursäkta mig och leta efter en bankomat. Lite pinsamt gärna när de var dåliga på engelska. Men killen som löste ur mina varor kunde Engelska riktigt bra. Förklarade för honom hur mycket enklare det är med kontantlöst samhälle. Han var imponerad.
    Nog om det tog en lugn kväll på kvällen med deras goda kött på grillen.
    Imorgon blir det nya äventyr.
    Tyvärr inte så många bilder denna dag.
    Krama varandra i trafiken och over and out.