"Shining day at the nuclear plant.."

July 22, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 22 °C

Dags att dra söderut genom Holland, vi tackar Delft för denna vistelse. Kommer gärna tbx hit. Här var det vackert samt mycket att se. Har nog missat en massa.
    Kom iväg vid 11 på förmiddagen och rullade neråt. Hade fått tips från vår nya holländska granne om ett par öar som låg vid kusten som var fina men MYCKET folk. Dit skall vi...Ena ön skulle visst innehålla massa tyska ungdomar, medan andra ön var lugnare. Intressant med den grannen han gick verkligen runt med holländska trätofflor hela dagarna. Trodde det var man hade på sig vid speciella tillfällen, som knätofsar. Är bra sugen att köpa ett par...
    Nog om det, vi körde nedåt och det var varmt.. Just det vi har en AC som fungerar ibland. Men skall inte klaga för mycket bilen går ju framåt. Vilka vägar och dessa vyer man passerar. Har tävlingen i bilen att den som ser en väderkvarn eller TV-torn först vinner. Det är nästan jämnt mellan TV-torn o väderkvarnar i Holland.
    Stannade vid en av dessa passager som går på en vall mellan öar. Det var en kamerasymbol på skylten. Snygg utsikt över bukten, men titta där, där ligger ju sälar o solar sig. Helt vanliga gråsälar låg där o gasade sig i solen. Kul o se, ungarna var i extas.
    Åkte vidsrw, J hade som uppgift att hitta en camping men det var fullt överallt. Stannade till vid en strand och intåg vår lunch som gjordes i vagnen. Hade en tanke att fricampa där, men det var visst förbjudet. Vi var inte ensamma på den platsen.
    Paniken började komma smygande, var skall vi sova efter fått nej på alla vi frågat.
    Efter ett tag så hittade vi en Minicamping, ny företeelse. De hade platser, o vi hade plats för natten samt det var nära stranden enl hemsidan.
    Vägen dit passerade vi måååånga hamnar typ oljehamnen i Göteborg. Dvs inga städer eller fält. Var lite frågande när vi kom in på en väg som var lika bred som husvagnen och spikrak o lång. Hur gör man vid möten? Slapp det iaf. Rullade in på campingen som var rätt sliten och vid världens ände. Närmsta granne var en stor vall mot havet, sädesfält samt ett kärnkraftverk. Strålande.
    Ägarna var ett par hippie människor. Men så trevliga, bjöd på öl vid inskrivningen och var glada för vi har de första svenskarna på deras camping.
    Härligt ställe få jag säga hade sin charm samt det var lugnt o tyst. Det var verkligen en kontrast till de andra platserna vi vart på.
    Följde med familjen till stranden som låg ca 1km från campingen, en liten strand precis framför kärnkraftverket. Ungarna var nöjda, de fick bada. Själv fick man sätta sig i bilen i 20 min för att handla mat. I Holland på söndagar så får man ha koll på öppettider.
    Avslutade kvällen med BBQ och satte oss på vallen och kollade natten över Nordsjön. Så underbart o vackert.
    Satt o njöt av kvällen/ natten till 2 på natten i bara linne o shorts, och njöt av landet...
    Krama varandra i trafiken och over and out.