Olympic National Park 2

May 31, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Efter en god nats søvn i Forks gik turen videre sydover til Hoh Rain Forest, som også er en del af Olympic National Park. Her kørte vi ca. 18 miles ind i den tempererede regnskov til et Visitor Center drevet af National Park Service, hvor vi kunne parkere bilen og gå ind på én af de meget betagende vandreruter. Vi valgte en rute på ca. 6,5 km ind til et vandfald. Her i regnskoven falder der omkring 140 tommer regn om året (i dag var der heldigvis solskin og dejligt vejr). Træerne er imponerende store (ikke Redwood store, men langt over gennemsnittet), og så gror der en form for mos overalt på alle træerne. Både vandreruten og vandfaldet var super smukt og fascinerende, og vi kunne godt have brugt mange timer på bare at suge indtrykkene til os og nyde den fantastiske natur.
    Turen forsatte ned til Lake Quinault, som er den sydligste del af Olympic National Parks. Her var også super flot, med en stor sø, omgivet af bjerge og klædt i utallige mængder træer. Blandt andet verdens største Sitca Spruce træ.
    Dagen sluttede af på et motel i byen Aberdeen og den får 4 ud af 5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 242 km - i alt: 711 km